چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

دولت‌اجازه‌تأمین‌بودجه‌شورای‌قرآنی رانمی‌دهد

سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 460144
رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: علی‌رغم پیگیری‌های هفتگی این شورا برای دریافت بودجه سال 94، تنها احتمال دریافت فقط 20 تا 30 درصد از کل این مبلغ وجود دارد.
دولت‌اجازه‌تأمین‌بودجه‌شورای‌قرآنی رانمی‌دهد
به گزارش جهان به نقل باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام حمید محمدی، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار داشت: با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال ۹۴ هستیم و هنوز بودجه امسال اجرای منشور شورای توسعه فرهنگ قرآنی پرداخته نشده است، ما در شورای توسعه فرهنگ قرآنی هر هفته ۲ الی ۳ بار این مسئله را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: علی‌رغم پیگیری‌های ویژه ما، مقدورات دولت اجازه تأمین بودجه اجرای منشور شورای توسعه فرهنگ قرآنی را نمی‌دهد و این در حالی است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی هیچگونه جواب منفی هم مبنی بر پرداخت نکردن بودجه نداده است.

وی با اشاره به بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی سالانه مصوب مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طبق آخرین توافق‌های انجام شده با سازمان مدیریت طی چند روز آینده قسط اول این بودجه بر طبق سلیقه، نظر و توان سازمان مدیریت پرداخت می‌شود.

رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: میزان این قسط به نظر توان و سلیقه سازمان مدیریت بستگی دارد و ممکن است قسط اول شامل بودجه ۳ یا ۴ ماه باشد اما به طور حتم بیش از یک دوازدهم کل بودجه خواهد بود.

وی گفت: از آنجا که دولت در بودجه بخش عمرانی و سایر زمینه‌ها با مشکلات بسیاری مواجه است به طور معمول طبق سال‌های گذشته ماه‌های پایانی فقط ۲۰ الی ۳۰ درصد کل بودجه مصوب پرداخت می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی افزود: البته هر دستگاهی بودجه قرآنی مختص به خود را دارد که از تاکنون از کل بودجه پرداختی اقساط آن را طبق روال و به صورت یک دوازدهم دریافت کرده‌اند و فقط بودجه اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در اختیار این شورا قرار داد.

وی با تکذیب خبر پرداخت نشدن بودجه سال ۹۰ به معاونت قرآن و عترت تصریح کرد: از بودجه ۱۹۰ میلیاردی این سال حدود ۱۸۰ میلیارد در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفت و فقط ۱۰ میلیارد از این مبلغ در اختیار شورا باقی مانده و سهم معاونت مذکور از این مبلغ حدود ۳ میلیارد تومان بود که تا به حال بیش از بیست و چند میلیون تومان آن نیز پرداخت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *