شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

روسیه:مسئله PMD باید بسته شود

دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۶
کد مطلب: 460012
نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی از اتمام تبادل اورانیوم غنی شده ایران با اورانیوم غیر غنی شده روسیه تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از تاس خبرداد: نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: انتظار می رود تبادل اورانیوم غنی شده ایران با اورانیوم غیر غنی شده تا آخر امسال پایان یابد.
 
«ولادیمیر ورونکوف» نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز در این باره گفت: روسیه تبادل اورانیوم غنی شده ایران در ازای اورانیوم طبیعی را تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رساند. این کار قطعاً تا پایان سال جاری به انجام خواهد رسید.
 
ورونکوف پیشتر و پس از دیدار با نمایندگان ایران، آمریکا، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا در «وین» پایتخت اتریش گفته بود: انتظار داریم تا مراحل اجرایی شدن توافق هسته ای در ماه ژانویه سال ۲۰۱۶ آغاز و تحریم های ایران نیز لغو گردند. به عقیده ما بر اساس ارزیابی نهایی شورای حکام، مسأله موسوم به «پی.اِم.دی» باید بسته شود.
 
خبرگزاری رویترز نیز در این باره اعلام کرد که ایران بسته شدن پرونده موسوم به ابعاد احتمالی نظامی (پی.اِم.دی) در فعالیت های هسته ای خود در شورای حکام آژانس را به عنوان پیش شرطی برای تحقق تمامی وعده های خود اعلام کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *