جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شرکت‌های نفتی روس به ایران می‌آیند؟

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 596973
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از نهایی شدن مذاکرات با ۲ شرکت روس برای حضور در صنعت نفت ایران خبر داد و گفت: این مذاکرات مربوط به سه میدان نفتی است.
شرکت‌های نفتی روس به ایران می‌آیند؟
به گزارش جهان نيوز، امیرحسین زمانی نیا در جلسه عمومی چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و روسیه با اعلام این خبر افزود: با توجه به این که روابط همکاری ایران و روسیه در بخش انرژی سابقه چندانی نداشته، آغاز مذاکرات برای همکاری و به نتیجه رساندن آن قدری طولانی شده است.

وی با اشاره به این که از ۱۱ میدان نفت و گاز ایران که مطالعه آن به هفت شرکت بزرگ روسیه سپرده شده است و مذاکره مربوط به سه میدان با ۲ شرکت مراحل پایانی خود را طی می‌کند، تصریح کرد: این مذاکره ممکن است ظرف هفته‌های آینده به امضای قرارداد منجر شود.

معاون وزیر نفت، همکاری انرژی ایران و روسیه را موتور محرکه دیگر همکاری‌های میان ۲ کشور عنوان کرد و افزود: در نخستین کمیته مشترک وزارتی انرژی ایران و روسیه مقرر شد شرکت ملی نفت ایران و گازپروم روسیه با تشکیل کمیته کاری پروژه گازرسانی به پاکستان و هند از طریق خلیج فارس و دریای عمان را بررسی عملیاتی کنند.

چهاردهمین کمیسیون مشترک ایران و روسیه که ۱۴ اسفند در ۱۵ کارگروه و به ریاست مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرف ایران و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه از طرف روسیه، آغاز شده بود، روز گذشته به کار خود پایان داد.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *