چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۴
۲
نشنال اینترست:

آمانو می‌داند اگر گزارشPMD منفی باشد ایران توافق را اجرا نمی‌کند

چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 459003
پایگاه خبری نشنال اینترست در گزارشی نوشت: یوکیا آمانو می‌داند که در گزارش خود درباره پی ام دی بگوید که ایران اقداماتی در زمینه ساخت سلاح هسته‌ای انجام داده است، تهران از اجرای توافق جامع هسته‌ای امتناع خواهد کرد.
آمانو می‌داند اگر گزارشPMD منفی باشد ایران توافق را اجرا نمی‌کند
به گزارش جهان به نقل از فارس، پایگاه خبری نشنال اینترست در گزارشی درباره گزارشی که قرار است آژانس بین المللی انرژی اتمی منتشر کند نوشت: یوکیا آمانو میداند که در گزارش خود بگوید که ایران اقداماتی در زمینه ساخت سلاح هسته ای انجام داده است، تهران از اجرای توافق جامع هسته ای امتناع خواهد کرد.

این پایگاه آمریکایی گزارش کرد، آژانس بین‌الملل انرژی اتمی (IAEA) و کشورهای عضو آن، تصمیمات مهمی را در روزهای آینده درباره اتهاماتی مبنی بر آنکه ایران در گذشته بر روی سلاح‌های هسته‌ای کار می‌کرده، اتخاذ می‌کنند.

بر اساس این گزارش، اقدامات آژانس و کشورهای عضو، تعیین می کند که آیا برنامه جامع اقدام مشترک (JCPOA) اجرا شده و اینکه چگونگی اجرای توافق هسته‌ای توسط ایران را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

در وهله اول، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، نتایج شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای ایران در گذشته یا همان (PMD) را گزارش می‌کند و سپس در ۱۵ دسامبر سال جاری میلادی (۲۴ آذرماه)، شورای حکام که نمایندگی کشورهای عضو آژانس را برعهده دارد، به یافته‌های آمانو پاسخ خواهد داد.

نشنال اینترسنت ادامه داد، بر روی سندی که قرار است ارائه شود، آژانس و کشورهای عضو باید درباره چگونگی پیشروی خود درباره این موضوع، شسته و روفته باشند. آژانس یک آژانس فنی است و کار آن ارائه نتایجی است که تمامی حقایق مربوطه را در برگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آمانو فعلا"دو پهلو گزارش میدهد تا ایران اقداماتش رو انجام بدهد بعد مجددا"گزارش های منفی و اتهامات آژانس شروع میشود .
Denmark
تحریمها تا ابد ادامه خواهد داشت...