چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

آمانو: برای نظرات بر ایران پول بدهید

سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 440714
بودجه مورد نیاز آژانس برای نظارت بر توافق هسته ای ایران تا پایان ماه سپتامبر به پایان رسیده و این نهاد از اعضای خود تقاضای کمک مالی بیشتری کرده است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز خبر داد، آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز سه شنبه اعلام کرد که برای نظارت بر برنامه هسته ای ایران به بودجه بیشتری نیاز دارد.

در همین راستا، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بودجه مورد نیاز برای برنامه ایران را ماهانه ۸۰۰ هزار یورو برآورد کرده و از کشورهای عضو خواست تا در تامین آن مشارکت داشته باشند.

به گفته وی، هزینه نظارت و راستی آزمایی طرح ایران تا کنون از محل بودجه مازاد تامین می شده که این مبلغ تا پایان ماه میلادی آتی – سپتامبر- به پایان خواهد رسید.

پیشتر نیز «آسوشیتدپرس» با استناد به سندی محرمانه مدعی شد اقدامات نظارتی ویژه آژانس در مورد فعالیت تاسیسات هسته ای ایران هزینه ای سنگین برای این نهاد بین المللی در بر خواهد داشت. بر این اساس، بازرسی از تاسیسات ایران سالانه ۹.۲ میلیون یورو معادل ۱۰.۵ میلیون دلار برای آژانس هزینه در بر خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *