سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۳
۱۵
با حکم دادسرای ویژه مفاسد اقتصادی؛

پسر مهاجرانی، زینت الوزاری دولت اصلاحات بازداشت شد‬‬

چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب: 456326
فرزند وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی موسوم به زینت الوزرای دولت اصلاحات بازداشت شد.
پسر مهاجرانی، زینت الوزاری دولت اصلاحات بازداشت شد‬‬
به گزارش جهان به نقل از فارس، با حکم بازپرس دادسرای ویژه مفاسد اقتصادی ، محمد محسن مهاجرانی فرزند عطاءالله مهاجرانی وزیر لندن نشین فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات بازداشت شد.
 
منابع آگاه علت بازداشت فرزند مهاجرانی را بخاطر نقش وی در پرونده موسوم به دکل گمشده نفتی 87 میلیون دلاری عنوان کردند.
 
برای اولین بار اواخر سال  گذشته خبر دکل گمشده نفتی متعلق به شرکت تاسیسات دریایی در خبرگزاری فارس منتشر شد.
 
کمیسیون انرژی مجلس هم طرح تحقیق و تفحص از این شرکت را کلید زد و برای دو تن از مدیران عامل سابق این شرکت پرونده قضایی تشکیل شد.
 
در دی ماه 93 نیز یکی از متهمان فساد در این شرکت بازداشت شد که غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه نیز 6 ماه بعد در اواخر تیر ماه 94 این خبر را تایید کرد. دکل نفتی فورچونا از سوی مالک اصلی آن به خریدار دیگری فروخته شده و پس از حمل به مکزیک، هم اکنون در حال حفاری در آب‌های خلیج‌ مکزیک است.
 
البته ماجرای دکل فورچونا تنها بخشی از پرونده مفصل شرکت تاسیسات دریایی را از ابتدای تاسیس این شرکت و در دوره‌های مختلف مدیریتی تشکیل می‌دهد.
 
در حال حاضر این دکل نفتی در خلیج مکزیک در حال حفاری نفت است. این موضوع بر اساس اخباری است که در سطح رسانه‌های خارجی منتشر شده و برخی رسانه‌های داخلی نیز به آن اشاره کرده‌اند.
 
بر این اساس که دکل نفتی Furtuna متعلق به شرکت رومانیایی GSP که پول خرید آن توسط شرکت تأسیسات دریایی پرداخت شده با واسطه شرکت اماراتی با نام DEAN قرار بوده است که به ایران منتقل شود، در نهایت این دکل نه تنها به ایران منتقل نشده، بلکه از امارات مستقیم‌ به خلیج مکزیک رفته ‌تا در قالب قرارداد 894 روزه بین GSP و پمکس به کار حفاری بپردازد.
 
اما نکته جالب در این میان نحوه خرید این دکل نفتی به واسطه دو دلال نفتی است که گفته می‌شود یکی از آنها  پسر یکی از مقامات سابق دولتی  (فرزند مهاجرانی ) است
 
انعقاد قرارداد خرید دکل حفاری به روزهایی برمی گردد که در سال 88 تغییراتی در سطح مدیریتی شرکت تأسیسات دریایی انجام می شود و با ایجاد تغییر در روابط این شرکت با زیر مجموعه خود، خرید یک دکل حفاری را در دستور کار قرار می دهد.
 
مدیرعامل سابق شرکت تأسیسات دریایی با شرکت حفاری گلوبال پتروتک کیش دچار اختلاف کاری شده و تصمیم می گیرد بخشی از پروژه‌های حفاری شرکت تأسیسات دریایی و نه تمام آن را به زیرمجموعه خود واگذار کند.
 
در روزهایی که این اختلافات در مجموعه تأسیسات دریایی به اوج خود رسیده بود، کار حفاری 22 حلقه چاه دریایی فاز 14 پارس جنوبی به تأسیسات دریایی واگذار شد که این شرکت به دلیل عدم برخورداری از دکل دریایی با محدودیت مواجه شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چشمت روشن جهان. امشب جشن بگیرید
میلاد
Iran, Islamic Republic of
جشن گرفتن هم داره برادر دلواپس آقای مهاجرانی و فرزندانش!
رسوایی2
مدعیان اصلاح طلبی چون بو برده بودند که دست رفقایشان در این قراردادهاست دست پیش را گرفته بودند پس نیفتند...اما خیلی خوب رسوا شدند
United States
قلاده‌ی نقره ای هم بهت نمیدن با این دلواپسی ها
حالا به تو چه می رسی که از فرزند مفسد حمایت می کنی؟
United States
باز بگید تقصیر احمدی نژاده
همیشه پای یک زیبا کلام در میان است!
چیکار میکنه این اصلاحااااااااااات؟!
علیرضا
باید هم جشن گرفت. دستگیری پسر مهاجرانی پای ثابت بی بی سی ملکه انگلیس جشن هم داره. شما دلواپس مهاجرانی و پسرش شده ای؟
چند وقته یه سوال برام پیش اومده:
وظیفه حراست ها و بازرسی های وزارت خانه ها و سازمان های دولتی چیه؟.
حسین
Netherlands
این چند وقت شما مشکل سی و اندی سال دیگران است. از زمان ترور شهید رجائی و حزب ووو تا به امروز.
یا حسین شهید(ع)
هیچی ! خوندن روزنامه ورزشی
اسفندیار
از اول هم معلوم بود دکل به اون بزرگی در خانه ی 2صدمتری دکتر محمود احمدی نژاد جا نمی گیره بلکه کاخ ها و باغ ویلاهای آقایان معنوی برای همین موارد جاگیر ساخته شده است
درود بر شهید تهمت
دکتر محمود احمدی نژاد
Estonia
نه بابا!
...،دكتر مهاجراني ،كارشناسي ارشد و دكتراي خود را با بورس رياست جمهوري (هاشمي)خواند!اين هم از پسرش ،پدر هم در خدمت آمريكا و عربستان انجام وظيفه مي كند.