سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۲

پرونده دکل گمشده بسته شد

جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 492419
عضو کمیسیون انرژی مجلس از بسته شدن پرونده دکل گمشده شرکت تاسیسات دریایی ایران در مجلس نهم و ارجاع آن به قوه قضائیه خبر داد و گفت: ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان هزینه بررسی هر تحقیق و تفحص در مجلس است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، امیرعباس سلطانی با اشاره به این‌که به دو دلیل پرونده تحقیق و تفحص از شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران بسته شد، اظهار کرد: یکی این‌که شرکت مذکور یک شرکت خصوصی محسوب می شود و طبق قانون شرکت های خصوصی شامل تحقیق و تفحص مجلس نمی شوند، به این دلیل تا به امروز هیچ گزارشی از سوی مجلس ارائه نشده است.

وی با اشاره به ارجاع این پرونده به قوه قضائیه افزود: با عدم پذیرش تحقیق و تفحص در مجلس، بازرسی کل کشور پرونده دکل گمشده را به‌صورت کامل به قوه قضائیه ارجاع داد که اکنون و پس از گذشت قریب به دو سال در نوبت است و تا به امروز به مرحله رسیدگی نرسیده است. بنابراین در مورد این پرونده قوه قضائیه باید جوابگو باشد.

وی یادآور شد: در مجلس -نهم- ۱۴ تا ۱۵ مورد پرونده تحقیق و تفحص وجود داشت که اگر قرار بر این می شد که در مورد شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران هم این امر انجام شود باید در نوبت قرار می گرفت و با توجه به اینکه مجلس در حال حاضر روزهای پایانی خود را طی می کند، فرصتی برای تحقیق و تفحص باقی نمی ماند.

سلطانی هزینه بررسی هر تحقیق و تفحصی را در مجلس رقمی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان دانست و به مانا گفت: با توجه به این هزینه گزاف و دلایل دیگری که ذکر شد، این پرونده در مجلس نهم بسته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *