يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ارسال شکوائیه‌ حجاج ‌به سرکنسولگری ایران

چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۱۰
کد مطلب: 453594
مدیر حج و زیارت مازندران گفت: قرار است شکوائیه‌ و وکالت‌نامه‌ای تنظیم و به سرکنسول‌گری ایران در عربستان برای پیگیری بحث حقوقی ماجرا ارسال شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس٬ سیدحبیب‌الله ساداتی عصر امروز در مراسم اربعین 48 تن از جان‌باختگان مازندرانی فاجعه منا که در حسینیه عاشقان ثارالله عاشقان قائم‌شهر با حضور خانواده جان‌باختگان برگزار شد٬ اظهار کرد: براساس آمار رسمی٬ کشته‌شدگان منا از مازندران و گیلان 48 نفر بودند که 39 نفر از مازندران و 9 نفر از گیلان هستند.
 
وی افزود: تاکنون 33 نفر از جان‌باختگان شناسایی و 6 نفر از کاروان مازندران هنوز شناسایی نشده جزء مفقودان هستند که یکی از آنان مدیر کاروان شهرستان قائم‌شهر است.
 
مدیر حج و زیارت مازندران با بیان اینکه بیشترین جان‌باخته مازندران از شهرستان قائم‌شهر است٬ خاطرنشان کرد: 24 نفر از قائم‌شهر٬ چهار نفر از بابل و 11 نفر هم از شهرستان نور در این فاجعه جان خود را از دست دادند.
 
وی با اشاره به شبهات و بحث‌های فراوانی که پیرامون این فاجعه وجود دارد٬ گفت: خانواده‌های جان‌باختگان صبوری پیشه کنند چرا که جایگاه کسانی که در بیت خدا و رسول خدا جان خود را از دست می‌دهند جایگاه والایی است که خداوند نویدش را داده است.
 
ساداتی با اشاره به هشدار رهبری در بازگرداندن پیکر کشته‌شدگان منا، بیان کرد: در حالت مرگ عادی٬ بازگرداندن جنازه‌ یک حاجی از عربستان 21 روز طول می‌کشد ولی با هشدار جدی مقام معظم رهبری٬ سعودی‌ها در کمتر از چهار روز جنازه‌ها را تحویل ایران دادند.
 
وی خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای پیگیری فاجعه اخیر شد و افزود: یک گروه از تهران به مازندران آمدند و از بازماندگان مصاحبه گرفتند تا پرونده‌سازی شود.
 
ساداتی گفت: قرار است شکوائیه‌ و وکالت‌نامه‌ای تنظیم و به سرکنسول‌گری ایران در عربستان برای پیگیری بحث حقوقی ماجرا ارسال شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *