يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
۱
انتقاد برادر یکی از قربانیان فاجعه منا از وزارت خارجه؛

بی‌تفاوتی دولت دربرابر جان باختن 462 ایرانی

سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 454806
برادر یکی از قربانیان فاجعه منا گفت: برادری که در رأس دیپلماسی هستی، چرا وقتی کمر شما درد می‌گیرد و روی ویلچر می‌نشینید، به منی که کمرم در این عزا شکسته، توجه نمی‌کنید؟
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سید محمدرضا حسینی برادر حمیدرضا حسینی خبرنگار شبکه خبر و از جانباختگان فاجعه منا در نشست‌خبری اعلام موجودیت "انجمن خانواده‌های مهاجران" که صبح امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: فاجعه منا حادثه‌ای بزرگ و دردناکی در جهان اسلام بود و بزرگ‌ترین عید مسلمانان را به عزا تبدیل کرد و هدف دشمن نیز این بود که این عید را به کام مسلمانان زهر کند.
 
وی ادامه داد: از عربستان با رویه وهابی‌گری بیش از این انتظار نبود؛ آنها سال‌های قبل نیز در مراسم برائت از مشرکان حجاج ما را به شهادت رساندند.
 
برادر خبرنگار شبکه خبر گفت: انجمن خانواده‌های مهاجران با هدف استیفای حقوق جان باختگان منا تشکیل شده و یک انجمن کاملاً غیرصنفی است و همه ما خانواده‌های این قربانیان هستیم. بحث ما نیز سیاسی نیست، بلکه بحث استیفای حقوق ماست؛ در واقع به ما ظلم روا شده و حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی در این زمینه کوتاهی کرده‌اند.
 
حسینی گفت: انتظار ما از جامعه رسانه‌ای کشور این است که به ما کمک کنند تا در ابعاد گسترده‌تری این موضوع را پیگیری کنند. ما نیز در همه مجامع در جهت احقاق حقوق قربانیان تلاش می‌کنیم و بحث ما مادی نیست و معنوی است.
 
وی با انتقاد از بی‌توجهی دولت در پیگیری ابعاد حقوقی فاجعه منا تأکید کرد: کسی که باید مدافع ما در مقابل دولت عربستان باشد، دولت ایران است. دولتی که برای 5 نفر که با مستندات قضایی دستگیر شده بودند، وارد عمل شد اما در مقابل جان باختن 462 نفر از مظلوم ترین انسان ها اقدامی انجام نداد.
 
برادر خبرنگار شبکه خبر خطاب به وزیر امور خارجه افزود: برادری که در رأس دیپلماسی هستی، ما شما را کنار خود می‌بینیم، چرا وقتی کمر شما درد می‌گیرد و روی ویلچر می‌نشینید، به من که کمرم در این عزا شکسته، توجه نمی‌کنید و این موضوع را پیگیری نمی‌کنید؟
 
حسینی تصریح کرد: بعد از این عزا وزیر، سفیر و استاندار به خانه ما آمدند، اما هیچ یک به حقوق قانونی و قضایی ما نپرداختند و هیچ‌کس نخواست که ابعاد حقوقی آن را پیگیری کند. ما این ضعف را در دولت می‌بینیم و انتظار داریم که این موضوع را پیگیری کند.
 
وی خطاب به روحانی گفت: چه بسا قربانیانی که مهاجر الی‌الله شدند، همان افرادی بودند که به این دولت رأی دادند. آیا شما به کسی که بهتان رأی داده و در مسند کار قرار گرفتید، نباید توجه بیشتری کنید؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما تازه متوجه شدید . وزارت خارجه ما بقول امروزی ها کلاس بالاست دیدار با جان کری و اروپایی های خیلی کلاس میان البته در این میان اگر نیم نگاهی هم به کودکان گرسنه و... یمنی ، سوری ، عراقی و ... نگاه میکرد چی میشد