جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۸

وزارت‌خارجه‌آمریکامحکمتر‌از‌وزیر‌خارجه ایران در قبال‌شیعیان‌موضع گرفت!

پنجشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 450126
وزارت خارجه آمریکا در اقدامی کمتر دیده شده از عربستان سعودی به خاطر بدرفتاری با اقلیت‌های مذهبی به ویژه شیعیان انتقاد کرد.
وزارت‌خارجه‌آمریکامحکمتر‌از‌وزیر‌خارجه ایران در قبال‌شیعیان‌موضع گرفت!
به گزارش جهان به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا در اقدامی نادر در نشستی بین‌المللی از دولت عربستان سعودی به خاطر عدم رعایت آزادی‌های دینی و بدرفتاری با اقلیت‌های مذهبی به ویژه شیعیان انتقاد کرد.

به نوشته خبرگزای روسی «اسپوتنیک» در گزارش وزارت خارجه آمریکا که در نشست بین‌المللی آزادی‌های دینی امروز (چهارشنبه) منتشر شد، آمده است: دولت عربستان سعودی اجازه برگزاری علنی فرایض دینی را به غیر مسلمانان در کشور خود نمی‌دهد. این دولت همچنین با حمله به روحانیون شیعه و هوادارانشان، آن‌ها را دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

در گزارش وزارت خارجه آمریکا در انتقاد از عربستان سعودی آمده است: دولت عربستان افراد را به اتهام نقض شریعت، توهین به مقدسات، ایجاد تفرقه در جامعه و توهین به اسلام بازداشت می‌کند.

در بخش دیگر این گزارش نیز به عدم برگزاری فرایض مذهبی به غیر مسلمانان در عربستان سعودی به طور علنی و حتی شخصی اشاره شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *