سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۱۸
وزیر راه بازهم حاشیه ساز شد؛

آخوندی بی‌ادبی را از کدام مسئولان دولتی آموخته است؟ +فیلم

شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 508061
آخوندی به خانمی که از گرانی نرخ پارکینگ گلایه دارد با بی‎اعتنایی می‌گوید: « باید بیشتر ازت پول بگیرن.»
آخوندی بی‌ادبی را از کدام مسئولان دولتی آموخته است؟ +فیلم

به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، هنوز مدتی از اظهار نظر حجت الاسلام حسن روحانی درباره اعطای پاداش به منتقدان نمی‌گذرد که فیلمی از بازدید عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی از فرودگاه مهرآباد درباره برخورد وی با برخی از مردم منتشر شده که آقای وزیر در پاسخ به مردم منتقدی که از گرانی خدمات فرودگاه گلایه دارند، پاسخ‌های عجیبی می دهد.

آخوندی به خانمی که از گرانی نرخ پارکینگ گلایه دارد و می‌گوید راهش دور است، می‌گوید «با تاکسی رفت و آمد کن و ما موظف نیستیم برای شما پارکینگ تهیه کنیم.» جالب اینجاست که وزیر با بی‎اعتنایی به این شهروند درحالی که از وی دور می‌شود، می‌گوید: « باید بیشتر ازت پول بگیرن.»

از سوی دیگر وی درباره انتقاد یکی دیگر از مسافران که از گرانی نرخ تغذیه فرودگاه مهرآباد شکایت دارد به یکی از خدمه با لحنی جالب توجه می گوید: «این مشتریه می گه که شما هفت برابر قیمت می فروشید.» و وقتی این پاسخ را می شنوند که گرانی بیشتر از نرخ عمومی در سطح شهر تهران است، اما هفت برابر نیست، با حالتی تمسخرآمیز نسبت به انتقاد کننده اینگونه جواب می دهد که « خب پس هفت برابر نیست!» اینکه چقدر فرد منتقد حق دارد یا خیر،  مسئله این نیست بلکه موضوع این است که وزیر چقدر انتقادپذیر است و با چه ادبیاتی با مردمی که ولی نعمتان دولت هستند، برخورد می‌کند.

این نوع رفتار در برابر گلایه های مردم از سوی فردی رخ می دهد که چند ماه پیش در برابر برخورد دو قطار در حوالی ایستگاه هفت خوان سمنان و آتش گرفتن قطار مسافربری تبریز- مشهد و فوت 46 نفر از هموطنانمان می گوید که « مسافران بیمه هستند و جای نگرانی نیست.»

البته عملکرد وزیر راه و شهرسازی بسیار مورد گلایه مردم بوده است و به‌ویژه در زمینه مسکن مهر و همچنین موضوع حادثه برخورد دو قطار آخوندی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت و برای استیضاح راهی مجلس شد که جالب اینجاست بهارستانی‌ها به همین وزیری که منتقدان بسیاری دارد دوباره رای اعتماد دادند.

به هر جهت به نظر می‎‌رسد که در دولت یازدهم رویکرد میان مسئولان و مردم بیشتر از اینکه بر پایه رابطه میان خدمتگذار و شهروند باشد، با نگاه ارباب-رعیتی است. هفته گذشته بود که یکی دیگر از وزراء دولت یازدهم در پاسخ به انتقاد مردم بدره از وی که از کمبود پزشک متخصص گلایه می کردند، رو به فرماندار این شهر کرد و با این فرض که بر علیه او دسیسه شده به وی گفت که « اگر گذاشتم یک روز دیگر سر کار بمونی. بیشعور!»

ماجرایی که به همینجا ختم نشد و وقتی این فیلم در فضای مجازی جنجال ایجاد کرد آقای وزیر با تماسی صوری به فرماندار، از وی عذرخواهی کرد. در شرایطی که با گوش دادن به صوت مذکور بیشتر از اینکه قاضی زاده هاشمی از فرماندار بدره به سبب توهین و تحقیر وی از او عذرخواهی کند، آقای فرماندار است که مکررا عذرخواهی و دلجویی
می‎کند. آخر سر هم مطالبه مردم بدره در این مورد در پی این دعوا و آشتی مسئولان دولتی گم شد.

البته رئیس جمهور نیز در حالی اخیرا بیان داشت «از دولت انتقاد کنید که انتقاد از این دولت پاداش هم دارد» که در گذشته منتقدان را با الفاظی مانند بی شناسنامه، عصر حجری، بی‌سواد، عقب افتاده، بی‎کار، متوهم، هوچی‌گر، بزدل و حسود و ... خطاب کرده و به جهنم حواله داده است. با این اوصاف به نظر ‌می‌رسد که دولتمردان با اینکه در روزهای آخر سعی دارند نشان دهند که انتقادپذیر هستند اما وقایعی که تا به امروز در این زمینه اتفاق افتاده نشان می‌دهد که دولت کمتر تاب انتقاد و شکایت را دارد و بخصوص اینکه در برابر مشکلات مردم نیز بعضا با بی‌اعتنایی رفتار می‌کند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پشتش گرمه.
هر که بیشتر به مردم بی اعتنا باشه بیشتر مورد حمایت مجلس و دولت است
حسین
Iran, Islamic Republic of
جواب وزیر غلط اما اون خانوم اگه دوس داره در موردش قانون عمل بشه و درست عمل بشه و از این موضوع ناراحته خودشون اول قانون را عمل کنن و بعد از دیگرون انتظار داشته باشن. این حجابه ایشون دارن!! مگه حجاب قانون نیس؟ فرض می کنیم ایشون مسلمون نیس ولی توی این مملکت که زندگی می کنن و انتظار دارن حقوق شهروندیشون رعایت بشه خب به حجاب شرعی که قانونه این مملکته احترام گذاشته و عمل کنن و حقوق شهروندی دیگرون را هم رعایت کنن و گرنه نباید انتظار داشته باشن از خودش هم رعایت بشه و بهشون و به خواستشون احترام گذاشته بشه. مشکل ما اینه که همه می خواییم مطابق دلمون عمل کنیم و انتظار داریم همه چی هم درست باشه!!!
Iran, Islamic Republic of
درسته ولی مسئله الان این نیست.
Iran, Islamic Republic of
اونوقت وزیر و رئیس ژاپنی تا کمر خم میشن برای مردمشون.
جلو جلو داره راه میره خانومه هم پشت سرش راه افتاده شکایت میکنه. یه زمانی جلوی دوربین هم که شده رعایت میکردن الان دیگه دوربین هم کاری ازش برنمیاد.
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
مشکل حجاب ان فرد ناشی از رفتارهای غلط مسئولین در حوزه های مختلف خصوصا فرهنگی است ایا قانون شرع این اجازه را می دهد حقوق فرد بلحاظ وضعیت ظاهری و حجاب ان ضایع شود اگر ما اسلام را بصورت کامل و جامع عمل کنیم قطعا این خانم هم به شئونات اجتماعی احترام خواهد گذاشت
Iran, Islamic Republic of
.... وزیر پرمدعا داره به مردم بی احترامی میکنه تو به حجاب خانمه گیر دادی.همه چیو ول کردی به لحاف ملا نصرالدین چسبیدی
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا وکیلی از اینهمه دانشگاه و حوزه یک نفر بیرون نیامد که کار این .... را بتواند انجام دهد؟؟؟
این همه قحط الرجال.!!!!
Iran, Islamic Republic of
این دولت کلکسیون پیرمردهای متکبر ..... و طلبکاره! از رئیسشون یاد میگیرن...
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای دولت بخاطرادب وسعه صدر وزیرش متاسفم
کاظم
Iran, Islamic Republic of
از رئیسش یاد گرفته.
Iran, Islamic Republic of
نفس‌های آخر دولت...
Iran, Islamic Republic of
اخلاق وزیر به احمدی نژاد رفته
Iran, Islamic Republic of
وزرای احمدی نژاد همه مردمی ومودب بودند. این را تاریخ گواهی می دهد ومستنداتش هم هست. شما هستید که ....
علی
Germany
خود احمدی نژاد هم همینطور، کدوم توهین رو به مردمش کرد، هرچه تندی داشت واسه دشمنای مردم و مملکتش بود...
Iran, Islamic Republic of
باید هم این وزیر بی ادب و بی تربیت باشد وقتی توی ویلای چند میلیاردی توی لواسان زندگی بکنه بهتر از این از اب در نمیاد .
Iran, Islamic Republic of
وقتی به آمریکا احترام بذارن به مردمشون هم طبیعتا بی احترامی میکنن.
Iran, Islamic Republic of
به نماینده های مجلس تبریک میگیم به خاطر چسم بستن روی اشکالات و ایرادات وزرا که خیلی راحت تو جلسه استیضاح دوباره رای اعتماد میدن. همین رای اعتماد موجب میشه با این همه غرور به مردم بی اعتنا باشن
Iran, Islamic Republic of
اینها خود را ولی نعمت مردم می دانند ، اگر برای تبلیغات باشد با همین خانم عکس یادگاری (تبلیغی ) می گیرند (در توچال ) ولی برای پاسخگویی مردم را بی سواد و... می نامند و خواهان جهنم بریا مردم هستند .