پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

شکایت دیپلمات‌زن‌هندی‌ازبدرفتاری‌آمریکایی‌ها

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 332119
یک دیپلمات زن هندی که در کانون مناقشه‌ای با آمریکا بر سر دستگیری خود در نیویورک قرار دارد، فاش کرد چگونه پس از تحمل «دست‌بند زدن‌های مکرر، برهنه شدن و بازرسی بدنی»، به گریه افتاده است.
به گزارش جهان، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: دویانی خوبراگاده پنجشنبه گذشته پس از آنکه فرزندان خود را به مدرسه برد، دستگیر شد؛ حادثه‌ای که خشم هندی‌ها را برانگیخت به‌طوریکه این اتفاق را تحقیرآمیز خواندند و خواهان برخورد مقابله به مثل با مقامات آمریکایی در هند شدند.

خوبراگاده با ارسال رایانامه‌ای برای همکاران خود اعلام کرد بارها به نیروهایی که وی را دستگیر کرده‌اند، گفته است مصونیت دیپلماتیک دارد ولی در عوض، با بازرسی‌های مکرر مواجه شده و با «خلافکاران عادی»، در یک زندان قرار گرفته است.

وی در این رایانامه که روز چهارشنبه در پایگاه اینترنتی «تایمز آو ایندیا» منتشر شد، اعلام کرد: «من باید اذعان کنم که بارها به گریه افتادم زیرا اهانت‌ دست بند زدن مکرر، برهنه کردن، بازرسی بدنی در زندانی با خلافکاران عادی و معتادان به رغم اینکه بی‌وقفه بر مصونیت خود تاکید می‌کردم، بر من تحمیل شد».

وی گفت: «من قدرت پیدا کردم که آرامش خود را باز بدست بیاورم و با این فکر، متانت خود را حفظ کنم که باید با غرور و اعتماد، نماینده همه همکاران و کشور خود باشم».

وی همچنین از دولت هند خواهش کرد امنیت وی و فرزندانش را تامین و شان و منزلت نمایندگی دیپلماتیک این کشور را حفظ کند.
این دیپلمات به اتهام پرداخت حقوق کم به خدمتکار خود که وی نیز یک تبعه هندی است و همچنین دروغگویی درباره فرم درخواست روادید خدمتکارش، دستگیر شده است.

این اظهارات در شرایطی بیان شده است که وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد نباید اجازه داد این مناقشه به روابط بین این کشور و هند لطمه بزند.

هند روز سه شنبه با اتخاذ یک رشته اقدامات تلافی‌جویانه، از جمله از مقامات کنسولگری آمریکا خواست کارت‌های شناسایی خود را که سفر آنها را به هند و در داخل این کشور تسریع می‌کند، بازگردانند.
نشریات هندی روز چهارشنبه از موضع قاطعانه دولت در برابر «آمریکای متکبر» تمجید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
هندی ها باید ظریفتر برخورد کنند !!! چون این اقدامات در آمریکا خشونت به حساب نمی آید و از نوع اقدامات ظریفانه آمریکایی است !!!!! هرکسی هم که خلاف این نظر را داشته باشد همنوا با اسراییل است و فهمی از مسايل دیپلماتیک ندارد !!! اگر این هندی ها فارغ التحصیل دانشگاههای آمریکا بودند هرگز در مقابل کدخدای جهان !!!! چنین عکس العمل های خارج از عرف دیپلماتیک !!!! را از خود بروز نمی دادند !!! حالا هم دیر نشده است تا کار به جاهای باریک نکشیده است تشریف بیاورند ایران کسانی هستند که رفتارهای ظریف را همراه با آموزه های حقوقدانی فارغ از هر نوع شایبه سرهنگی با لبخندهای ظریفانه را به آنها بفهمانند !!