جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
مقتدایی:

راهروی سازمان‌ملل کوچه آشتی‌کنان نیست

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب: 447369
نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: راهروهای سازمان ملل آنقدر تنگ و باریک مثل کوچه‌های آشتی کنان نیست که موضوع اتفاقی گپ و گفت رخ بدهد.
به گزارش جهان، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با  فارس، با اشاره به دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در راهروهای سازمان ملل گفت: آنچه که اتفاق افتاده و براساس بیانیه رسانه‌ای وزارت خارجه اعلام شده است، وزیر امور خارجه به اتفاق معاونین خود در حال خروج بودند و به صورت اتفاقی با اوباما و جان کری در راهرو دیدار داشته‌‌اند و کری نسبت به معارفه معاونین ظریف اقدام کرده است.

وی ادامه داد: گفته اند این یک موضوع اتفاقی و در حد یک دقیقه بوده و از این جهت که وزارت امور خارجه اصل برقراری ارتباط و مذاکره را تکذیب کرده و موضوع را صرفا امری اتفاقی دانسته، یک توضیح قابل توجه است.

وی در همین راستا افزود: ما باید به این نکته توجه داشته باشیم که ‌آمریکا سالها است که به دنبال ایجاد ارتباط با ایران و عادی کردن روابط است در حالیکه ایران به عنوان سمبل و الگوی مقاومت در برابر آمریکا در میان ملت‌های مختلف شناخته می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا اینگونه وانمود کنند که این ابرمقاوم در برابر استکبار در نهایت با نظام آمریکایی از سرِ سازش درآمده است تا بهره برداری‌های خاص خود را کنند.

مقتدایی با تاکید بر اینکه شخصی مثل وزیر خارجه باید توجه کند که در راهروهای سازمان ملل اقداماتی انجام ندهد که به سناریوی نظام سلطه کمک کند، عنوان کرد: ما نباید موضوعات فرعی و کوچک را به عنوان موضوعات مهم جلوه دهیم از این جهت نباید وزارت امور خارجه و ذهن وزیر امور خارجه را مشغول کنیم اما باید به وزیر امور خارجه هشدار دهیم یک قدم زدن و دست دادن شما هم مورد بهره‌برداری‌هایی قرار می‌گیرد.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: وزیر امور خارجه ما باید این نکته مهم را مورد توجه قرار دهد که آمریکایی‌ها آنقدر برایشان مهم است که با وزیر امور خارجه ایران و جمهوری اسلامی دست بدهند که حاضرند برای آن صحنه‌های به ظاهر اتفاقی هم درست کنند.

وی همچنین گفت: وزیر امور خارجه ما که می‌داند ارزش دست دادن و یا گپ و گفت یک دقیقه‌ای چقدر برای آنها مهم است باید بداند که ما این دست دادن و یا گپ‌ و گفت‌وگوهای مختصر را می‌توانیم با قیمت بسیار بالایی بفروشیم. نباید ساده و ارزان فروشی کنیم. می‌توانیم این گونه رفتارهای عادی را شرط پایین آمدن آمریکا از خوی سلطه گری و رفتارهای متکبرانه آن قرار دهیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خاتمه یادآور شد: بنابراین این یک موضوع ساده نیست البته من معتقدم نباید موضوعات اصلی و فرعی را با یکدیگر مخلوط کنیم ولی در عین حال باید به وزیر امور خارجه هم متذکر شویم که راهروهای سازمان ملل آنقدر تنگ و باریک مثل کوچه‌های آشتی کنان نیست که موضوعاتی از این دست رخ بدهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *