جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
در دیدار با اولاند؛

عباس درباره آغاز انتفاضه جدید هشدار داد

سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب: 446106
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که به پاریس سفر کرده است، نسبت به آغاز انتفاضه جدید در صورت استمرار تجاوزات صهیونیست ها در مسجد الاقصی هشدار داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبرداد: محمود عباس در پایان دیدار با «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه در پاریس نسبت به خطرات آغاز انتفاضه جدید در صورت استمرار تجاوزات در مسجد الاقصی هشدار داد و گفت آنچه اکنون رخ می دهد واقعا خطرناک است.

وی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به توقف درگیری ها تشویق کرد و نسبت به هرج و مرج و آغاز انتفاضه هشدار داد.

اولاند نیز به نوبه خود آرام سازی و احترام به اصول را خواستار شد و بر عدم تغییر وضعیت در مسجد الاقصی تاکید کرد.

از هفته گذشته با یورش نیروهای اشغالگر به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی که طی آن ده ها نفر زخمی شدند، اوضاع مسجد الاقصی و قدس اشغالی متشنج شده است و فلسطینیان این اقدامات رژیم صهیونیستی را در راستای تغییر وضعیت موجود مسجد الاقصی و تقسیم بندی زمانی و مکانی آن می دانند.

از سوی دیگر دبیر کل سازمان ملل متحد در اظهاراتی بر ضرورت حفظ وضعیت کنونی اماکن مقدس و مسجد الاقصی در قدس شریف تاکید کرد.

در بیانیه ای که «استیفان دوگریک» سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل متحد صادر کرد، بر ضرورت حفظ وضعیت کنونی اماکن مقدس تاکید شده است.

در این بیانیه آمده است که دبیر کل سازمان ملل روز گذشته تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت وگو کرد و به تبادل نظر درباره تنش های اخیر در کرانه باختری از جمله قدس شرقی پرداخت.

بان کی مون در این تماس تلفنی نسبت به حوادث مسجد الاقصی ابراز نگرانی کرده و دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را به آرام کردن تنش ها و جلوگیری از متشنج شدن اوضاع تشویق کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *