جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

قرمز‌های تهران و تبریز به هم رسیدند

سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 446005
مهم‌ترین دیدار هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر را دو تیم تراکتورسازی و پرسپولیس برگزار می‌کنند.

به گزارش جهان به نقل از ایسنا، در ادامه رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران شش دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود.

* سیاه جامگان – استقلال خوزستان

استقلال خوزستان بعد از شروع خوبی که در لیگ داشت، بعد از تعطیلات نتوانست به آن روند ادامه دهد و در ادامه نیز از رقابت‌های جام حذفی کنار رفته‌اند. این مسئله یادآور نتایج پدیده مشهد در فصل گذشته و برق شیراز در گذشته است. عبدالله ویسی برای جلوگیری از پیش آمدن آن اتفاقات برای تیم خودش باید از مشهد دست پر بیرون بیاید هرچند که کار سختی پیش‌رو دارد چرا که در سوی دیگر این میدان سیاه جامگانی است که اتفاقاً آنها هم در سراشیبی افتاده‌اند و نیاز دارند که حتماً سه امتیاز این دیدار را به دست بیاورند.

این مسئله کار استقلالی‌های خوزستان را سخت‌تر می‌کند و به نظر می‌رسد که بازی جذابی را از دو تیم در این دیدار شاهد باشیم.

* سایپا – فولاد

در دیگر دیداری که روز پنجشنبه انجام می‌شود دو تیم سایپا و فولاد به مصاف یکدیگر می‌روند. فولاد در این فصل تیمی بحران‌زده نشان داده و نتایج ضعیف این تیم آنقدر ناباورانه بود که اعتراض هواداران فولاد را هم به همراه داشته است. نتیجه نگرفتن فولاد در این دیدار شاید به خروج اسکوچیچ از این تیم منتهی شود هرچند که او اخیرا توافق کرده که یک فصل دیگر در فولاد بماند.

در سوی دیگر این میدان سایپا بعد از موفقیت برابر پرسپولیس به لحاظ روحی وضعیت مناسبی دارد و می‌خواهد در ادامه روند رو به رشدش از فولاد امتیاز بگیرد و خودش را در بالای جدول حفظ کند.

* صبای قم – سپاهان

علی دایی بعد از شکست تیمش برابر تراکتورسازی در رقابت‌های جام حذفی یک دیدار سخت برابر سپاهان را تجربه می‌کند؛ سپاهانی که با وجود نداشتن چندین بازیکن همچنان مدعی قهرمانی است و نگاه‌ها به این تیم تحسین برانگیز است. صبا در حال حاضر در میانه جدول ایستاده ولی از حاشیه امنیت خوبی برخوردار نیست و نیاز دارد تا حداقل یک امتیاز از این دیدار بگیرد. در سوی دیگر این میدان سپاهان که بعد از تساوی برابر تراکتورسازی، صدر جدول را به استقلال واگذار کرده است، باید در این دیدار پیروز شود تا بار دیگر در صدر جدول باقی بماند.

* تراکتورسازی – پرسپولیس

حساس‌ترین دیدار هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر را دو تیم تراکتورسازی و پرسپولیس در تبریز برگزار می‌کنند. شاگردان برانکو به سختی از پس ملوان برآمدند و موفق شدند به مرحله بعدی رقابت‌های جام حذفی صعود کنند و این مسئله شاید باعث شده باشد که به لحاظ بدنی کمی تحلیل رفته باشند. کار آنها برابر تراکتور سخت است چرا که تراکتور هم در مصاف جام حذفی‌اش موفق شده صبا را شکست دهد و با روحیه‌ای مناسب به دنبال آشتی دادن هوادارانش با ورزشگاه است. شاید مصاف با پرسپولیس باعث شود تا هواداران تراکتورسازی به ورزشگاه برگردند و از تیم خود حمایت کنند.

شکست پرسپولیس یا تراکتورسازی در این دیدار شاید موقعیت مربی شکست خورده را به خطر بیندازد و همین مسئله شاید باعث شود بازی محتاطانه در دستور کار دو تیم قرار گیرد.

از نکات جالب این دیدار حضور فرشاد احمدزاده بازیکن فصل گذشته تراکتورسازی در پرسپولیس است که شاید به جذابیت‌های بازی اضافه کند.

تراکتورسازی سال گذشته در هر دو بازی رفت و برگشت پرسپولیس را شکست داد. این دو تیم تاکنون 35 بار در رقابت‌های مختلف به رویارویی‌ها یکدیگر رفته‌اند که سهم پرسپولیس 15 پیروزی و سهم تراکتور 9 پیروزی بوده است و سایر مصاف‌ها به تساوی انجامیده است.

* ملوان – پدیده

ملوان و پدیده در این فصل و تا این‌ جای کار خیلی فراتر از انتظارها عمل کرده‌اند. پدیده که شباهتی به تیم سال گذشته‌اش ندارد با عده‌ای جوان و با هدایت مهاجری روند خوبی را ادامه می‌دهد و ملوان هم به لطف گلزنی‌های آرش افشین روزهای خوبی را پشت سر می‌گذارد. با توجه به میزبانی ملوان در این دیدار، انتظار می‌رود که آنها برای سه امتیاز بجنگند و در این میان کسب یک امتیاز هم برای پدیده از این دیدار نتیجه بدی محسوب نمی‌شود.

* استقلال – راه‌آهن

آخرین دیدار روز جمعه در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر را دو تیم استقلال و راه آهن انجام می‌دهند. راه آهن که به دلایل نامعلومی از همکاری با کاظمی انصراف داده است، مهدی تارتار را مربی خود کرده و شاید این مسئله باعث شود تا استقلال کار نسبتا ساده‌تری را برابر این تیم داشته باشد. استقلال درحال حاضر صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر است و در صورت پیروزی در این دیدار می‌تواند با خیالی آسوده به تعطیلی لیگ برود.

راه آهن درحال حاضر وضعیت خوبی ندارد و شاید یک امتیاز هم برای آنها در این دیدار نتیجه خوبی باشد و به همین دلیل دست به بازی تدافعی بزنند. خبر خوب برای استقلالی‌ها در این دیدار حضور جاسم کرار است. این بازیکن با تمام شدن محرومیتش می‌تواند در این دیدار به استقلال کمک کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *