يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

انتقاد عالم سنی از مدیریت حرمین شریفین

يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 444248
ماموستا سیداحمد سجادی از علمای اهل‌ سنت گفت: بنده به عنوان روحانی اهل سنت شافعی‌مذهب، کم‌کاری در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام را محکوم می‌کنم و کسانی را که متصدی حرمین شریفین هستند، مقصر صددرصد این رویداد می‌دانم.
به گزارش جهان، ماموستا سیداحمد سجادی امام جمعه سروآباد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به حادثه دردناکی که برای زوار بیت‌الله الحرام رخ داد، ابراز داشت: وهابیون عربستان سعودی اسم خودشان را «خادم حرمین شریفین» گذاشتند، در حالی که این اسم برای آن‌ها واقعیت ندارد، آن‌ها مغرضانه کار می‌کنند و در این مکان مقدس کارشکنی می‌کنند، آن‌ها صلاحیت این کار را ندارند.

وی با تحلیل این رویداد افزود: چرا این اتفاقات رخ می‌دهد،‌ آن‌ها وهابی هستند، آن‌ها با زائرانی که از لحاظ دین،‌ ایمان به خدا و محبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در وجودشان شعله می‌کشد،‌ رفتار خوبی ندارند، به نظر من این‌ها کسانی هستند که به ظاهر خدمت حرمین شریفین می‌کنند، ولی بر خلاف این شعار خودشان عمل می‌کنند.

ماموستا سجادی بیان داشت: این اتفاقی که در مسجدالحرام افتاد، گرچه ظاهراً تقدیر بوده است، ولی من به عنوان روحانی اهل سنت شافعی مذهب این مسأله را محکوم می‌کنم و کسانی که متصدی حرمین شریفین هستند را مقصر صد در صد این رویداد می‌دانم.

وی خواستار تشکیل جبهه‌ای برای راهبری مراسم حج از سوی تمام نمایندگان مسلمانان شد و ادامه داد: حرمین شریفین تنها مختص به عربستان سعودی نیست، بلکه برای همه مسلمانان هست، باید همه مسلمانان در حرمین شریفین شریک باشند، باید در سطوح جهان و در میان مسلمانان تشکل و جبهه‌ای تشکیل شود و در این رابطه همه سهیم باشند، به نظر بنده عربستان سعودی امروز این صلاحیت را ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *