يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

افشای سطح همکاری عربستان بااسرائیل

چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب: 446259
یک مقام نظامی سابق آمریکا از همکاری نظامی و لجستیکی رژیم آل سعود با رژیم صهیونیستی در بالاترین سطح پرده برداشته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در گفت‌وگو با مجله یو اس نیوز فاش کرده است پادشاهی عربستان سعودی بالاترین سطح همکاری لجستیکی و نظامی را با اسرائیل و آمریکا دارد و می‌توان عربستان را همپیمان استراتژیک در منطقه قلمداد کرد.

"استیون وارن" سخنگوی سابق ارتش آمریکا در این مصاحبه گفته است ایالات متحده، بمب خوشه‌ای در غزه آزمایش کرد که این بمب همان بمبی است که سعودی‌ها در یمن استفاده می‌کنند( و آن را بر سر مردم یمن می‌ریزند).

این مقام سابق آمریکا تصریح کرده است آمریکا بزرگترین بمب‌های خوشه‌ای را در اختیار سعودی‌ها و اسرائیلی‌ها قرار داده است تا آن را آزمایش کنند.

بر اساس گزارش این نشریه آمریکایی، احتمالا واشنگتن در یادداشت محرمانه‌ای با استفاده از این سلاحی که در سطح بین‌الملل استفاده از آن ممنوع است، موافقت کرده است.

این در حالی است که سازمان دیده‌بان حقوق بشر، ائتلاف جنگ علیه یمن به سرکردگی عربستان را به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای متهم کرده است.

این سازمان تاکید کرده است بمب‌هایی را که عربستان در یمن مورد استفاده قرار داده است، در آمریکا ساخته شده است و استفاده از این بمب‌ها بر اساس توافق‌نامه بین المللی ممنوع است، توافق‌نامه‌ای که آن را ۱۱۶ کشور در سال ۲۰۰۸ امضا کرده بودند،البته عربستان و آمریکا این توافق‌نامه را امضا نکرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *