يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

کلید خیرین قفل‌گشای کار محرومین+عکس

شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 444004
با توجه به اينكه بي كاري اصلي ترين عامل بروز معضلات اجتماعي است، گروه هاي جهادي اقدام به دعوت از سيده ناهيد حسيني، كارآفرين برتر براي آموزش قاليبافي به مردم روستا كرده اند و با حمايت خيرين يك كارگاه آموزش قاليبافي در روستا راه اندازه شده است.
به گزارش جهان به نقل از بسیج سازندگی، با توجه به اینکه بی کاری اصلی ترین عامل بروز اعتیاد است، گروه های جهادی اقدام به دعوت از سیده ناهید حسینی، کارآفرین برتر برای آموزش قالیبافی به مردم روستا کرده اند و با حمایت خیرین یک کارگاه آموزش قالیبافی در روستا راه اندازه شده است.

روستای محروم قصرچم که در ۱۰ کیلومتری شهرستان شهرضا قرار دارد، در ماه رمضانی که گذشت توسط گروه جهادی شهید بی غم شناسایی شد. گروه جهادی شهید بی غم متشکل از ۲۰ بانوی جهادگر با توجه به وضعیت قصرچم، بلافاصله پس از شناسایی در همان ماه مبارک رمضان با هدف ارائه مشاوره فرهنگی و کمک به بانوان و کودکان روستا، عازم قصرچم شد.

روستای قصرچم ۵۰۰ خانوار و ۲۰۰۰ نفر جمعیت دارد. بر اساس گزارش گروه های جهادی، خشک شدن چاه های آب و از بین رفتن امکان کشاورزی، بیکاری شدید را در قصرچم پدید آورده و در ادامه معضلات اجتماعی در روستا شایع شده است.


اطلاع رسانی رسانه ها درباره معضلات قصرچم با واکنش مثبتی از جانب مسئولان محلی روبرو شد. هم اکنون با گذشت حدود دو ماه از علنی شدن مشکلات روستای قصرچم توسط رسانه ها و مطالبه گسترده مردم برای اندیشیدن تدابیر فوری و ویژه برای رفع مشکلات این روستا، گزارش های دریافتی حاکی از تحرک مسئولان محلی برای چاره اندیشی است.

با پیگیری های به عمل آمده توسط جهادگران، جمعی از خیرین نیز وارد عمل شده و برای کمک به مردم این روستا اعلام آمادگی کرده اند.

با توجه به اینکه بی کاری اصلی ترین عامل بروز معضلات اجتماعی است، گروه های جهادی اقدام به دعوت از سیده ناهید حسینی، کارآفرین برتر برای آموزش قالیبافی به مردم روستا کرده اند و با حمایت خیرین یک کارگاه آموزش قالیبافی در روستا راه اندازه شده است.


سیده ناهید حسینی، کارآفرین برتر ساکن استان البرز است که از رهگذر نوآوری در طراحی و آموزش قالیبافی، علاوه بر ایجاد صدها شغل در استان های گوناگون بویژه مناطق مرزی، فرش ها و تابلو فرش های تولیدی شاگردانش را به کشورهای اروپایی صادر می کند.

مسئول گروه جهادی شهید بی غم تاکید کرده است پیگیری مستمر برای جلب مشارکت بیشتر خیرین برای کمک به مردم قصر چم در دستور کار است. همچنین با توجه به حاصلخیز بودن خاک قصرچم برای کشاورزی، جمعی از مهندسان کشاورزی برای کمک به کشاورزی روستا و ترویج آبیاری قطره ای در میان کشاورزان منطقه اعلام آمادگی کرده اند.


گفتنی است قلعه قصر چم با قدمت حدود ۱۰۰۰ سال از جمله جاذبه های گردشگری بالقوه این روستاست که به دلیل بی توجهی به محل بازی کودکان قصرچم تبدیل شده و در معرض آسیب های جدی قرار گرفته است. اداره کل میراث فرهنگی اصفهان برای حراست و نگهداری این اثر تاریخی که م یتواند اثری مستقیم بر معیشت مردم روستا داشته باشد، قول مساعد داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *