يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

گازرسانی به ٢ میلیون خانوار روستایی

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 386428
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: گازرسانی به ٢ میلیون خانوار روستایی که از نعمت گاز بی بهره اند در قالب بند «ق» تبصره ٢ بودجه امسال انجام می شود.
به گزارش جهان به نقل از شانا ناصر ابراهیمی اظهار داشت: این خانوارها بیشتر در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان و فارس هستند و تعدادی نیز در دیگر استانها قرار دارند.

ابراهیمی با بیان این که در حال حاضر این طرح به شورای اقتصاد ارائه شده است، افزود: طرح گازرسانی به ٢ میلیون خانوار روستایی پس از تصویب در شورای اقتصاد اجرا می شود.

وی تاکید کرد: خانوارهای روستایی استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان در این طرح تعریف نشده اند و گازرسانی به آنها به صورت مستقل انجام می شود.

وی با اشاره به تدوین کتابچه گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور، یاد آور شد: اطلاعات همه شهرها و روستاهای فاقد گاز در این کتابچه لحاظ شده و بودجه های سال ٩٣ شرکتهای گاز استانی نیز بر همین مبنا توزیع شده است.

به گفته مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، با تدوین این کتابچه و توزیع بودجه، استانها در زمینه گازرسانی به یک تعادل نسبی می رسند.

وی تصریح کرد: امسال گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور بر مبنای تعداد خانوار فاقد گاز آن منطقه انجام خواهد شد و بر اساس این موارد امتیاز بندی می شود.

ابراهیمی افزود: اعتبار و بودجه بندی هر منطقه نیز بر اساس امتیاز بندی که تعریف شده انجام می شود.

وی ادامه داد: در مناطق سردسیر این امتیاز بندی دارای ضریب خواهد بود و سردسیر بودن منطقه در امتیاز بندی تاثیر خواهد داشت.

وزیر نفت نیز پیشتر گفته بود: گازرسانی به حدود ٢,٥ میلیون خانوار روستایی و خانوارهای شهرهای کوچک جدید و رساندن جمعیت تحت پوشش شبکه گاز کشور به بیش از ٩٧ درصد کل جمعیت کشور با برآورد هزینه حدود ٤ میلیارد دلار از برنامه های وزارت نفت است.

زنگنه از گازرسانی به شهرهای استان سیستان و بلوچستان با اعتبار حاصل از صرفه جویی سوخت مایع به میزان ١٤٤٢ میلیون دلار خبر داده بود.

به گزارش شانا، گازرسانی به ٣٠٠ هزار خانوار شهری و روستایی در شهرستانهای زاهدان، چابهار، خاش، زابل، کنارک و همچنین گازرسانی به ٥ نیروگاه حرارتی ایرانشهر گازی، ایرانشهر بخاری، زاهدان، چابهار و کنارک با اعتبار ناشی از صرفه جویی، در دستور کار وزارت نفت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *