يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

اجرای منشور CSR برای کاهش فقر درتهران

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 440001
معاون اجتماعی استانداری تهران گفت: منشور CSR (مسئولیت اجتماعی) به منظور کاهش فقر در استان تهران از سوی استانداری در حال اجرا است.
به گزارش جهان، سیاوش شهریور معاون اجتماعی استانداری تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تعامل استانداری با کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در جهت کاهش فقر در این استان اظهار داشت: به منظور کاهش فقر در استان تهران استانداری از دو زاویه می‌تواند به کمیته امداد و بهزیستی کمک کند. ابتدا از طریق استحکام و افزایش بودجه‌های عمرانی و دیگری کمک گرفتن از ادارات شهرستانی مانند فرمانداری‌ها است.

وی گفت: در این راستا سندی اجتماعی تحت عنوان CSR یا مسئولیت اجتماعی در استانداری تهران تعریف شده که بر اساس آن برای تمام بنگاه‌های اقتصادی، حاکمیتی، عمومی و حتی شهردرای‌ها یک مسئولیت اجتماعی در نظر گرفته شده است.

معاون اجتماعی استانداری تهران افزود: با کمک حوزه اجتماعی استانداری سند کاهش فقر برای اولین بار در کشور در استان تهران امضا شده که همه دستگاههای اجرایی استان باید نقشی در فقر زدایی خانواده‌ها ایفا کنند.

شهریور گفت: منشور CSR باید به وسیله تمام ادارات به صورت مشروع و علمی تهیه و اجرا شود و در اختیار استانداری به عنوان مجری طرح قرار گیرد، و در ذیل این موضوع به کمیته امداد و بهزیستی گفته می‌شود که در چه زمینه‌هایی می‌توانند از این ادارات کمک گیرند.

وی افزود: به عنوان مثال در صورتی بنگاههای اقتصادی نیاز به جذب نیرو داشتند، مدد جویان کمیته امداد به آنها معرفی می‌شوند.

معاون اجتماعی استانداری استان تهران بیان داشت: در حال حاضر ۷۰ درصد کارخانه‌ها در سطح استان یا با ۲۵ درصد ظرفیت کار می‌کنند و یا کاملا تعطیل هستند که امیدواریم در دوران پس از تحریم وضعیت شرکت‌ها بهتر شود و که در این صورت می‌توانند نقش مهمی در فقر زدایی در استان تهران داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *