شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

توصیه های ورزشی برای بیماران قلبی

جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 443770
طبق مطالعات جدید، افراد سالمندی که به دلیل سکته قلبی بستری می‌شوند غالبا در جلسات ورزشی برای ریکاوری قلب شرکت نمی‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ریکاوری قلب باعث افزایش آمادگی جسمانی و قلبی – عروقی می‌شود. افرادی که سکته قلبی می‌کنند ممکن است بعد از آن به صورت فردی یا گروهی در جلسات ورزشی و جلسات توجیهی برای کاهش وزن و زندگی سالم‌تر شرکت کنند.

یکی از محققان می‌گوید: بعضی از بیماران ممکن است خیلی مریض باشند و نتوانند به راحتی ورزش کنند اما تعداد این افراد کم است. این افراد معمولا سالمندان هستند.

محققان اطلاعات مربوط به ۵۸ هزار و ۲۶۹ نفر را مورد بررسی قرار دادند. سن این افراد ۶۵ سال یا بیشتر بود.

محققان دریافتند که ۳۶ هزار و ۳۷۶ نفر آن‌ها یا ۶۲ درصدشان به ریکاوری ورزشی ارجاع داده شدند اما تنها ۱۱ هزار و ۸۶۲ نفر آن‌ها حداقل در یک جلسه ورزشی شرکت کردند.

نیمی از افرادی که برنامه ریکاوری انجام دادند در کمتر از ۲۶ جلسه شرکت کردند. در حالی که برنامه مورد نظر بیمه ۳۶ جلسه را پوشش می‌داد.

بررسی‌ها نشان داد افرادی که سیگاری نیستند بیشتر در جلسات ریکاوری ورزشی شرکت می‌کنند. بعضی از افراد به دلیل ناتوانی، نداشتن وقت، مشکل حمل و نقل و غیره در این جلسات شرکت نمی‌کنند.

جلسات ریکاوری ورزشی شامل ۵ تا ۱۰ دقیقه گرم کردن، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و غیره و ۵ تا ۱۰ دقیقه خنک کردن بدن می‌شود.

بسیاری از بیماران تصور می‌کنند که ریکاوری ورزشی برای آن‌ها خوب نیست زیرا آن‌ها مریض هستند و نمی‌توانند ورزش کنند.

شرکت‌های بیمه باید در نظر داشته باشند که با کاهش هزینه‌ها برای بیماران دسترسی آن‌ها به برنامه‌های ریکاوری ورزشی را آسان‌تر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *