چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱

سوال سردار نقدی از سرمایه‌گذاران ایرانی

جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 443734
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در مدت کوتاهی که از نتیجه مذاکرات هسته‌ای می‌گذرد، هیئت‌هایی از کشورهای خارجی به کشور سفر می‌کنند و این در حالی است که تاکنون هیچ هیئت بازرگانی و تجاری از ایران به این کشورها سفر نکرده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی عصر دیروز در جلسه جهاد فرهنگی قزوین با بیان اینکه هر سرمایه‌گذاری به دنبال سود است، افزود: بعضی‌ها در تعامل با غرب به دنبال این هستند که سرمایه‌گذارهای خارجی را وارد کشور کنند.

وی با اشاره به پرهیز از وابستگی به کشورهای غربی گفت: غربی‌ها در کشور به دنبال ترویج اقتصاد مصرفی هستند تا این مسئله زمینه‌های تغییر سبک زندگی و فرهنگ بیگانه را در کشور فراهم کند.

نقدی کاهش قیمت نفت را ارتباط و تعامل با غرب دانست و افزود: وابستگی و ارتباط با کشورهای غربی موجب شد تا قیمت نفت در سال‌های اخیر از ۱۰۰ دلار به ۴۰ دلار برسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در مدت کوتاهی که از نتیجه مذاکرات هسته‌ای می‌گذرد، هیئت‌هایی از کشورهای خارجی به کشور سفر می‌کنند و این در حالی است که تاکنون هیچ هیئت بازرگانی و تجاری از ایران به این کشورها سفر نکرده است.

نقدی با اشاره به تعطیلی تعدادی کارخانه در کشور گفت: متاسفانه مابقی کارخانجات و واحدهای تولیدی تنها با ۲۰ درصد ظرفیت خود مشغول به کار هستند و این مسئله نمی‌تواند خوشایند باشد.

وی علت تعطیلی کارخانه‌ها را نبود مدیریت صحیح در کشور و طفره رفتن برخی مسئولان از مبارزه با قاچاق و کاهش سود بانکی اعلام کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وابستگی صنعت خودروی کشور به غرب گفت: متاسفانه همین وابستگی موجب شده که پس از گذشت ۵۰ سال نتوانیم تغییری در خودروهای خود ایجاد کنیم تا عملا در این عرصه ناتوان باشیم.

وی تکیه بر توانمندی‌های داخلی را تنها رمز موفقیت صنعت و اقتصاد کشور دانست و افزود: با استفاده با همین ظرفیت است که توانسته‌ایم با تکیه بر فناوری داخلی در صنعت موشک‌سازی، موشک‌های دوربرد تولید کنیم.

نقدی عنوان کرد: امروز بسیج می‌تواند با دلایل منطقی و قرار دادن فصول مشترک، کسانی را که خواهان تغییر سیاست خارجی به جای اقتصاد مقاومتی هستند قانع کند.

وی یکی از فعالیت‌های مهم بسیج مستضعفین را مقابله با تهاجم فرهنگی و نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی دانست.

به گفته نقدی در حال بخش قابل توجهی از بسیجیان در قشرهای مختلف در پنجاه هزار پایگاه بسیج در حال فعالیت هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *