جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴

قدیری ابیانه: باید از خودتحریمی بترسیم

با اتکا به درآمد نفتی نمی‌توان مشکلات را حل کرد
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب: 353848
مشاور عالی وزارت امور خارجه اظهار کرد: از چیزی که می‌ترسیم تحریم دشمن نیست بلکه خود تحریمی است، یعنی کالای ساخت داخل نگیریم و مصرف بالای انرژی داشته باشیم و همچنین بدانیم که با اتکا بر درآمد نفتی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ محمد حسن قدیری ابیانه ظهر امروز در همایش «راهی که آمده‌ایم» وابسته کردن ایران به فروش نفت خام را از سیاست‌های استعمارگران در مورد کشور ایران به عنوان یک کشور نفت خیز عنوان کرد.
 
وی در ادامه افزود: از آنجایی که انرژی منشاء تولید، ‌صنعت و پیشرفت است غرب را نیازمند نفت می‌کند، برای همین همیشه انرژی در خدمت پیشرفت آنها و ما همواره در حال فروش این منبع هستیم تا اهرم صنعت در دست ما نباشد.
 
سفیر اسبق ایران در مکزیک خاطرنشان کرد: غربی‌ها برای گرفتن این اهرم، مردم و دولت را به پول نفت وابسته کردند که دو کار مهم در ذیل این انجام شد، ابتدا با تولید ثروت در ایران مبارزه و فرهنگ کار را تخریب کردند و دوم با فرهنگ سازی غلط که از دوران پهلوی آغاز شد مردم را دچار مصرف گرایی و خرید کالاهای خارجی کرده تا همان پول پرداختی برای نفت به خود آنها بازگردد.
 
این کارشناس وزارت امور خارجه ساعت مفید کاری کارمندان دولت را بنا برگزارش مجلس 22 دقیقه عنوان کرد و گفت: متاسفانه با فرهنگ غلط غربی که اخیرا در بین مردم بیش از پیش می‌بینیم خرید مارک‌های خارجی نشانه تشخص محسوب می‌شود و این در حالی است که مراکز دولتی هم به این موضوع بی توجه بوده و حتی جوایز اهدایی توسط آنها اجناس خارجی است.
 
قدیری ابیانه کشور ایران را یک کشور مصرف گرا تلقی کرده و یادآور شد: اضافه سوخت ایران در سال گذشته 30 میلیارد دلار بوده است در حالیکه 5+1 در مذاکرات ژنو پولی که قرار است ظرف 6 ماه آینده مسترد شود نزدیک به 5 میلیارد دلار است.
 
وی اظهار داشت: دکتر مصدق طی ملی شدن صنعت نفت سفری به انگلیس داشت که انگلیسی‌ها در آن سفر ملی شدن صنعت نفت را خطری برای صلح و جهان عنوان کردند دقیقا همان چیزی که الان برای انرژی هسته‌ای عنوان می‌کنند.
 
سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند از حق هسته‌ای خود بگذریم دشمنی‌ها به پایان می رسد، این اتفاق برای کشور لیبی در دوره قذافی رخ داد اما دیدیم که چه سرنوشتی را به دنبال داشت.
 
این کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: در آغاز جنگ تحمیلی ایران هیچ سلاح هسته‌ای در اختیار نداشت و حتی قادر به ساخت وسایل ساده نبود ولی آمریکایی‌ها و غربی‌ها بیشترین کمک به رژیم بعث عراق برای نابودی ایران و انقلاب داشتند،‌ این موضوع نشان می‌دهد دشمنی غربی‌ها با ایران مسئله هسته‌ای نیست.
 
وی در ادامه افزود: در سال 2007 با درخواست کنگره آمریکا 16 دستگاه امنیتی کشور آمریکا موظف به تحقیق و تهیه گزارشی در مورد عملکرد ایران در انرژی هسته‌ای شدند، در این گزارش که در کنگره مطرح شد صریحا اعلام شد که ایران به دنبال بمب هسته‌ای نبوده و اگر هم از اکنون به دنبال آن باشند تا سال 2015 قادر به ساخت بمب هسته‌ای نخواهد بود.
 
قدیری ابیانه با اشاره به سخن یکی از مقامات آمریکایی گفت: سیاست آمریکا استعمار 7 کشور نفتی از جمله ایران است و یکی از راهکارهایی آنان برای رسیدن به این مقصود خشکاندن ایران به عنوان یک ملت یعنی تجزیه کشور ایران به بخش‌های کوچک و تصاحب و سلطه بر نفت است.
 
سفیر سابق ایران در ایتالیا یادآور شد: ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم به یک کشور فقیر و ویران تبدیل شد اما با کار زیاد کشور خود را ساختند،‌ کشوری مانند ژاپن که پیشرفت خوبی در زمینه صنعت داشت کارکنان ادارات آن 8 ساعت کار مفید در روز دارند یعنی کار یکسال یک فرد ژاپنی برابر با 21 سال یک فرد ایرانی است.
 
مشاور عالی وزارت امور خارجه بزرگترین عامل مشکلات ما را کار مفید پایین ایرانیان دانست و گفت: علت  اینکه تحریم‌ها بر ایران تاثیر گذاشت مصرف بیش از اندازه و کار کم ایرانیان بود.
 
وی خاطرنشان کرد: از چیزی که می‌ترسیم تحریم دشمن نیست بلکه خود تحریمی است، یعنی کالای ساخت داخل نگیریم،‌ کم کار کنیم و مصرف بالای انرژی داشته باشیم و همچنین بدانیم که با اتکا بر درآمد نفتی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.
 
قدیری ابیانه در پایان افزود: دستکش مخملی از مشت آهنین آمریکا بیرون کشیده شده است و باید بدانیم که آمریکا همان آمریکای سابق نیست و به گفته یکی از خود مقامات آمریکایی دیگر در جایگاهی نیست که برای کشورهای دیگر تعیین تکلیف کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *