شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
نهاوندیان:

تکرار کلمه اقتصاد مقاومتی کافی نیست

سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۲
کد مطلب: 490521
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری امسال گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی تکرار این کلمه کافی نیست و باید وارد میدان عمل شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد نهاوندیان عصر امروز در همایش سرمایه گذاری و توسعه در کرمان اظهار داشت: امروز همه فعالان اقتصادی استان کرمان و مسئولان امر برای رشد اقتصادی استان کرمان دور هم جمع شده اند و امیدواریم با تصمیم گیری صحیح و اقدام به موقع، روزها و سال های بسیار خوبی پیش روی استان کرمان داشته باشیم.
 
وی بیان کرد: امروز می خواهیم نهالی بکاریم که فرزندانمان وقتی در مورد ما سخن می گویند، نگویند گذشتگان ما فقط به فکر خودشان بودند و برای آبادانی و رونق اقتصادی زمان خود کوشش کردند.
 
نهاوندیان تصریح کرد: کار بزرگی که از ما توقع می رود، این است که در فرصت پیش آمده، نگاه بلند داشته باشیم و اهداف و برنامه ریزی های خود را با نگاهی به آینده انجام دهیم.
 
رئیس دفتر رئیس جمهور عنوان کرد: حدود 10 سال قبل چشم انداز 20 ساله طراحی شد، همایش های متعددی برگزار شد اما اکنون که نیمی از زمان این برنامه گذشته، کارنامه خوبی نداشته ایم.
 
وی بیان کرد: چشم انداز از نکات خوب و درستی آکنده بود اما رویکردهای عملیاتی، نسخه های اجرایی، تصمیمات هماهنگ جامع نگر و ... لازمه های تحقق اهداف این برنامه بود که به آن دست نیافتیم.
 
نهاوندیان عنوان کرد: اکنون باید ببینیم که موتورهای توسعه ایران برای 10 سال آینده کجاست و لازم است که پاسخ های مشخص برای سئوال ها مشخص کنیم.
 
وی تاکید کرد: این جلسه ها، نماد و نمودی برای فرآیند تصمیم گیری است و طی دو سال گذشته نیز کارهای خوبی در این استان صورت گرفته است.
 
نهاوندیان اظهار داشت: ما همه پرچم اقتصاد مقاومتی را برافراشته ایم اما در این مسیر تکرار کلمه اقتصاد مقاومتی کافی نیست و باید به آن عمل کنیم.
 
وی با بیان اینکه این کار در دولت آغاز شده است، افزود: در بخش خصوصی هم باید کار عملی شروع شود زیرا نقش اقتصاد مقاومتی بسیار تعیین کننده است.
 
نهاوندیان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:  تاسیس سازمان برنامه بر اساس این فکر بود که دولت از نفت پول درآورد و در اقتصاد آن را تزریق کند اما در کل باید در این روند باید تجدید نظر شود و این ایده اگر برای یک زمانی خوب بوده یا بد بوده و اگر خوب عمل شده یا نشده، یک تغییر اصلی باید روی دهد.
 
وی تاکید کرد: بخش خصوصی باید عهده دار پیشرانی توسعه باشد و دولت تنها باید نقش حمایت کننده داشته و هماهنگ کننده داشته باشد و لازم است محیط سرمایه گذاری را فراهم کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *