جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
محمدرضا عارف خبر داد؛

برنامه‌ی‌راهبردی اصلاح‌طلبان برای مجلس

پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۰
کد مطلب: 443722
عارف در سفری دو روزه به گيلان در جمع اصلاح طلبان سخنرانی كرد و از آخرين برنامه های اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس گفت.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا عارف در سفری دو روزه به استان گيلان در جمع اصلاح طلبان اين استان سخنرانی كرد و از آخرين اقدامات و برنامه های اصلاح طلبان براي انتخابات مجلس گفت.

محمدرضا عارف با انتقاد از برخي اظهارنظر انتخاباتي گفت: باعث تاسف است كه در برخی رسانه‌ها اظهارنظرهایی درباره انتخابات مجلس ديده می‌شود كه نتيجه‌اش بی هويتی است در حالی كه بايد اصالت اصلاح‌طلبی را حفظ كرد.

وی همچنین در همايش عمومی اصلاح‌طلبان استان گيلان چند خبر انتخاباتی مطرح كرد.

رييس بنياد اميد ايرانيان در اين همايش از تدوين برنامه‌های راهبردی اصلاح‌طلبان براي انتخابات مجلس خبر داد.

وی همچنين از تشكيل شورايی براي هماهنگی انتخابات مجلس در سراسر كشور توسط اصلاح‌طلبان خبر داد.

معاون اول دولت اصلاحات استان گيلان را مهد صبر و شكيبايي، شجاعت و ايمان دانست و تاكيد كرد: استان گيلان مهد تفكر اصلاح‌طلبی است و ويژگی مهم اين استان حضور موثر و فعال در همه صحنه‌ها و رويدادهای مهم كشور است.

وی با گراميداشت ياد و خاطرات آيت‌الله سيدمحمود طالقانی و نيز سالگرد شهادت آيت‌الله مدني خاطرنشان كرد: راهبرد اختصاصی اصلاح‌طلبان كسب اكثريت كرسی های مجلس و ارتقای جايگاه مجلس است.

وي ادامه داد: انتخابات در زماني برگزار مب شود كه كشور بيش از هر زمان ديگر نياز به يكپارچگی، اتحاد و همبستگي ملی دارد. خلق حماسه مانند ۲۴ خرداد و افزايش حضور مردم بايد از دستور همه جريانات سياسی باشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به دستا‌وردهای مذاكرات هسته‌ای اين دستاوردها را نتيجه حضور مردم در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ دانست و خاطرنشان كرد :كارشناسان تيم هسته‌ای ما بدون كوچك‌ترين راهی در برابر قدرت‌های بزرگ جهانی به پيروزی رسيدند و اين پيروزی نتيجه پشتوانه مردمی و حمايت‌های ارزشمند رهبر معظم انقلاب از تيم مذاكره‌كننده هسته‌ای بود.

وي بر لزوم ترجيح منافع جبهه‌ای و گفتماني بر منافع حزبی و تشكيلاتی تاكيد كرد و گفت :عملكرد جبهه‌ای اصلاح‌طلبان بايد ما را به ليست واحد در سراسر كشور برساند و به همين دليل رسيدن به اجماع كامل مهم‌ترين ضرورت امروز ماست.

عارف با بيان اينكه بايد با بالابردن سعه‌صدر و قدرت تعامل در داخل حزب و تشكيلات به تقويت جبهه اصلاحات كمك كنيم، تصريح كرد: بايد از هرگونه اقدامی كه باعث كاهش آرامش و نشاط در جامعه می‌شود پرهيز كرد.

وي در همين زمينه خاطرنشان كرد: بايد از هرگونه حاشيه‌سازی و پرداختن به حاشيه‌ها و درگيري‌های بی حاصل جناحی پرهيز كرد.

رئيس بنياد اميد ايرانيان به جوانان توصيه كرد در مقابل برخي اشتباهات و موضع‌گيري‌هاي فرضا غيرقابل قبول برآشفته نشوند و در شبكه‌هاي اجتماعي به آن پاسخ ندهند.

وي با تاكيد بر حفظ هويت گفتماني اصلاح‌طلبان، تصريح كرد: در شناسايي و معرفي نامزدهاي شاخص بايد توجه شود كه آن فرد بايد علاوه بر داشتن ويژگي‌هاي فردي زمينه راي‌آوري بالا را هم داشته باشد.

عارف درباره رويكرد اجرايي اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس بر محوريت حوزه‌هاي انتخابيه در معرفي كانديداهاي نهايي و نقش‌آفريني شوراي واحد استان و شوراهاي شهرستان با هدف رسيدن به يك ليست در استان تاكيد كرد.

وي از تشكيل شوراي راهبري مركزي انتخابات توسط اصلاح‌طلبان خبر داد و گفت: شوراي راهبري مركزي اصلاح‌طلبان نقش هماهنگي بين شوراهاي استاني دارد و در خصوص ساز و كار انتخاباتي با هماهنگي با شوراهاي استان تصميماتي را اتخاذ مي‌كند كه انشا‌ءالله در آينده‌اي نزديك به اطلاع افكار عمومي خواهد رسيد.

عارف در پايان تاكيد كرد: مبناي حركت اصلاح‌طلبان بايد همدلي و همگرايي و انسجام حداكثري در درون جبهه باشد.مبناي تصميم‌گيري نيز اخلاق‌مداري، عقلانيت و خرد جمعي باشد و مبناي حضور اصلاح‌طلبان در مجلس ارتقاي جايگاه مجلس، حركت برنامه‌اي در مجلس و رسيدن به مجلسی همراه با مردم و همگام با دولت باشد. شأن مجلس نبايد استيضاح وزرا باشد بايد شأن مجلس را بالا برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *