جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱
از سوی نامزد پیشتاز دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری

تشبیه‌جالب هیلاری‌کلینتون از جمهوریخواهان

جمعه ۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 441143
نامزد پیشتاز دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی به شدت از دیدگاه های نامزدهای جمهوریخواه در قبال مسائل مربوط به زنان انتقاد کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه واشنگتن پست خبر داد، هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد پیشتاز دموکراتها در انتخابات آتی روز پنج شنبه در سخنانی، نامزدهای جمهوریخواه انتخابات آمریکا را به خاطر داشتن دیدگاه های وحشیانه و ظالمانه علیه زنان، با تررویست های بنیادگرا مقایسه کرده است.

این اظهارات کلینتون نشانگر تشدید لفاظی های وی در خصوص مواضع جمهوریخواهان در زمینه مساله سقط جنین است.

کلینتون در این باره تاکید کرد: دیدگاه های افراطی در خصوص زنان؟ ما این نوع دیدگاه ها را از گروه های تروریستی انتظار داریم. ما این دیدگاه ها را از کسانی انتظار داریم که نمی خواهند در جهان مدرن زندگی کنند. ولی این مساله کمی سخت است که این دیدگاه ها را از جمهوریخواهانی بشنویم که می خواهند رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا شوند.

البته کلینتون به این مساله اشاره نکرده است که منظورش دقیقا کدام گروه شبه نظامی یا تروریستی است. تروریست های داعش در عراق و سوریه زنان را به عنوان برده های جنسی اسیر می کنند. طالبان افغانستان نیز به زنان اجازه حضور در مدارس را نمی دهد.

اظهارات کلینتون با واکنش شدید جمهوریخواهان روبرو شده است. آلیسون مور سخنگوی کمیته ملی جمهوریخواهان به شدت این مقایسه کلینتون را محکوم کرده است. وی در این باره گفت: برای کلینتون، معادل قرار دادن مخالفان سیاسی با تررویست ها یک نکته منفی در کمپین انتخاباتی به شمار می رود. او باید سریعا به خاطر این لفاظی های التهاب آور عذرخواهی کند.

جب بوش یکی از نامزدهای جمهوریخواهان نیز اظهارات کلینتون را محکوم کرده است. جان کاسیچ فرماندار اوهایو و یکی دیگر از نامزدهای جمهوریخواهان نیز از اظهارات کلینتون انتقاد کرده است.

کلینتون بارها از تلاش جمهوریخواهان برای قطع منابع مالی دولت در زمینه خدمات بهداشتی زنان انتقاد کرده است. دموکراتها بر این باورند که سیاست هایی شامل داشتن دستمزد برابر و حق سقط جنین از اهمیت زیادی برای زنان برخوردار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
لعنت بر هر دو جریان صهیونیستی