جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کلینتون و سندرز شمشیر را از رو بستند

شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 483708
نزدیک شدن برنی سندرز، نامزد حزب دموکرات به رقیب خود هیلاری کلینتون باعث سخت‌تر شدن رقابت درون حزبی میان این دو نفر و تغییر ادبیات آنها شده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی خبر داد، برنی سندرز و هیلاری کلینتون به عنوان دو نامزد حزب دموکرات رقبات نزدیکی با یکدیگر دارند و همین مسئله باعث شده تا همانند نامزدهای حزب جمهوریخواه یکدیگر را هدف انتقاداتی سخت قرار دهند. اخیرا کلینتون در نیویورک سخنان سندرز را مضحک خواند و از سوی دیگر سندرز نیز با دفاع از صحبتهای خود اعلام کرد که کلینتون صلاحیت پست ریاست‌جمهوری را ندارد.

تشدید تنش میان این دو می‌تواند تاثیر زیادی بر محبوبیت آنها در دو ایالت مهم و پرجمعیت نیویورک و پنسیلوانیا داشته باشد زیرا مردم این دو منطقه باید به زودی از بین این دو نفر یکی را انتخاب کنند.

برنی ساندرز پیروز انتخابات ویسکانسن شد تا با ادامه نوار پیروزی‌هایش در چند هفته گذشته، امیدوار راهی انتخابات‌های مقدماتی در دو ایالت مهم نیویورک و پنسیلوانیا شود. به ویژه آن که، همزمان با اوج گرفتن رسوایی‌های مرتبط با اسناد پاناما، انتشار دوباره هشدارهای پیشین برنی ساندرز در زمینه سوء‌استفاده افراد متمول و قدرتمند از فرصت‌های پولشویی در پاناما، برایش یک ویژگی جدید در برابر دیگر کاندیداها فراهم کرده است.

با نزدیک شدن سندرز به کلینتون پس از پیروزی در ایالت ویسکانسین لحن انتقادات سندرز نیز شدیدتر شد و رقیب خود را فاقد صلاحیت لازم برای تصدی پست ریاست‌جمهوری معرفی کرد.

از سوی دیگر در بین حزب جمهوری‌خواه، تد کروز موفق شد با شکست دونالد ترامپ پیشگام، امید بیشتری برای نامزدی جمهوریخوهان در انتخابات ریاست‌جمهوری پاییز امسال به دست آورد.

با وجود این، هنوز هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ پیشتاز رقابت‌های مقدماتی انتخابات نوامبر امسال برای جانشینی باراک اوباما در کاخ‌سفید هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *