شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

دفاع لابی یهودیان از ایران در مقابله باآیپک

چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب: 438321
یک رسانه آمریکایی با اشاره به حمایت یهودیان این کشور از توافق هسته ای ایران از آغاز کارزار یک لابی یهودی در حمایت از «برجام» و مقابله با اقدامات آیپک در این رابطه خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، هافینگتون پست در مطلبی به قلم «تریتا پارسی» از حمایت یهودیان آمریکا و همچنین خانواده های ایرانی-آمریکایی ساکن در ایالات متحده از توافق هسته ای ایران گزارش داده است.

بر اساس این گزارش، «آیپک»، بزرگترین گروه حامی اسرائیل در آمریکا و مخالف سرسخت توافق هسته‌ای با ایران، مقابل رقیبی جدی قرار گرفته که خود را هوادار و حامی اسرائیل در آمریکا می‌داند اما موافق توافق هسته‌ای است. و این رقیب کسی نیست جز «جی استریت».

جی استریت یک لابی یهودی حاضر در آمریکاست که عمده فعالیت آن در زمینه به نتیجه رسیدن صلح خاورماینه و جلوگیری از افزایش مناقشات میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی است.

گفته شده برآورد می شود جی استریت حدود چهار میلیون دلار خرج تبلیغات به نفع توافق هسته ای کند. اگرچه تخمین زده می شود «آیپک» بین پنج تا هشت برابر این رقم، هزینه تبلیغ علیه این توافق کند، ولی مسئولان «جی استریت» خوش‌بین هستند.

«آلن السنر» که سال‌ها خبرنگار رویترز بوده و هم اکنون معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی «جی استریت» است در این رابطه می گوید: احساس ما این است که همراه با متحدانمان تاثیر مهمی بر رأی‌دهندگان مردد در کنگره داریم. ما استدلال می‌کنیم که اکثر دموکرات‌ها و یهودیان آمریکا از این توافق حمایت می‌کنند.

در همین رابطه چندی پیش روزنامه جروزالیم پست در مورد اختلافات جی استریت و آیپک نوشته بود: این دو لابی درباره توافق هسته‌ای با ایران دو دیدگاه متفاوت نسبت به یکدیگر دارند. علیرغم آن که لابی آیپک که نزدیک به جمهوریخواهان و دست‌‌راستی‌های اسرائیل است لابی جی استریت که از یهودیان لیبرال و نزدیک به حزب دموکرات امریکا و چپ‌های اسرائیل تشکیل شده خواستار حمایت از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *