شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱

قرائتی: قداست خرافات باید شکسته شود

شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 432640
رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که یک سری از قداست‌ها در امروز باید شکسته شود، گفت: خرافات باید برداشته شود، متأسفانه یک سری مسائل در بین مردم بی‌خودی مقدس است و یک سری مسائلی که باید مقدس باشد این‌گونه نیست.
به گزارش  رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور سحرگاه امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، گفت: چیزهایی که بی ارزش است اما در ذهن عوام مقدس به شمار می رود این چنین قداستی باید از بین برده شود.

وی با بیان این که افکار و عقاید باید مبنا داشته باشد، افزود: گاو در برخی از قبایل هندو ارزش دارد، قرآن در ماجرایی که شخصی کشته شده بود اما قاتلش مجهول بود می فرماید ای موسی به قومت بگو گاوی ذبح کنند و خونش را به فرد مقتول بزنند تا زنده شود ؛ شاید دلیل این کار خداوند شکستن قداست گاو در بین مردم بود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ماجرای فتح مکه اظهار داشت: در روز فتح مکه بت ها را شکستند و دستور دادند که بت حبل را در زیر ورودی مسجد الحرام خاک کنند تا قداست بت حبل در بین مردم شکسته شود، چیزی شبیه امروز که پرچم آمریکا در زیر پای مردم قرار می گیرد.

وی ادامه داد: گوساله سامری از طلا بود اما خداوند در قرآن می فرماید که موسی گفت من این گوساله را آتش می زنم و خاکسترش را به دریا می ریزم حضرت موسی چنین کاری که قداست نادرست مردم شکسته شود؛ زمانی به حضرت امام(ره) گفتند در شهر ری و بر روی قبر رضا شاه قرار است موزه و کتابخانه ساخته شود، ایشان فرمودند قبر را از ریشه در بیاورید که اگر باشد آثار طاغوت نیز می ماند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که یک سری از قداست ها در امروز باید شکسته شود، ابراز داشت: خرافات باید برداشته شود، متأسفانه یک سری مسائل در بین مردم بی خودی مقدس است و یک سری مسائلی که باید مقدس باشد این گونه نیست.

وی عنوان کرد: پدید آمدن این مسأله به این دلیل است که افراد جامعه به اسلام شناسان و علمای درجه یک بند و متصل نیستند، باید مراقب بود که هر چیزی را بیهوده معنا نکنیم.

رییس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: هرکس هر عقیده ای که دارد باید به یکی از اولیای خدا عرضه کند تا بدند عقایدش درست یا نادرست است، حضرت عبدالعظیم حسنی که ثواب زیارت او همانند ثواب زیارت کربلا است به امام هادی(ع) مراجعه کرد و گفت من عقایدم را به شما عرضه می کنم هر کجا که نادرست بود به من تذکر بدهید.

وی اضافه کرد: انسان باید توجه داشته باشد که بیهوده چیزی را مقدس نداند و بیخودی قداستی را نشکند، کارهای انسان باید به یکی از افراد درجه یک علمی و تقوایی ارائه شود که دستور قرآن کریم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *