پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

انتقاد استاد قرائتی از یک اقدام دولتی

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 420895
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: سالانه یک سوم بودجه کشور در ساختمان‌ ادارات خرج می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در دیدار با مدیران لرستان اظهار کرد: هر مدیری باید در حیطه کاری خود یک کاری برای نماز انجام دهد و باید نسبت به حضور روحانیون در ادارات و مساجد نیز توجه شود و نباید به گونه‌ای باشد، تا در یک اداره که ۷۰ نفر پرسنل دارد، روحانی حضور داشته باشد، اما در مدرسه مجاور آن با ۴۰۰ دانش‌آموز روحانی وجود نداشته باشد و اداره تبلیغات اسلامی باید به این موضوع توجه کند و نباید روحانیونی که دارای سطح علمی بالا هستند، فقط به اداراتی که دارای وضعیت مادی بهتری هستند، بروند و روحانیون دیگر فقط در مدارس حاضر شوند.

وی مردم استان لرستان را مردمی متدین و معتقد برشمرد و بیان کرد: زمانی که در کل کشور در مقابل بنی صدر شادی می‌کردند، نخستین کسانی که ذات بنی صدر را شناختند، مردم لرستان بودند که در زمان حضور وی در این استان او را ضایع کردند و از او استقبال نکردند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر توجه به زکات و نماز خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و به واقع امر به معروف وظیفه کسانی است که دارای قدرت و نفوذ هستند و مدیران و مسئولان باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: بهترین راهی که مردم را متوجه نماز کنیم، این است که آنها را با نعمت‌ها و برکات نماز آشنا کنیم و باید خدا را به خاطر نعمت‌های بی شماری که به ما داده شکرگزار باشیم و وقتی می‌بینیم، آمریکا تمام کشورهای دنیا را در دست گرفته و فقط ایران اسلامی در گلوی آن گیر کرده است، یک عزت بزرگ محسوب می‌شود و این یک نعمت بزرگ برای ما است و جدای از آن وجود انتخابات در کشور و انتخاب همه مسولان توسط خود مردم نیز یک نعمت است که باید شکرگزار باشیم.

قرائتی با انتقاد از وضعیت نظام آموزشی کشور اظهار کرد: نحوه آموزش در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید تغییر کند و به گونه‌ای باشد که هر فردی بعد از فارغ‌التحصیل شدن یک هنر را فرا گرفته باشد و بتواند برای خود شغل ایجاد کند و به واقع اگر از من بپرسند، مشکل مملکت ما چیست می‌گویم، مشکل تحصیل کرده ‌هایی است که جوهر و جگر کار و تصمیم‌گیری ندارند.

وی به کمبود آب در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه چمن نیاز به آبیاری زیاد و مصرف آب زیادی برای رشد دارد می‌توانیم، از سبزی‌های دیگر به جای آن استفاده کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان یادآور شد: سالانه یک سوم بودجه کشور در ساختمان‌ها خرج می‌شود و می‌بینیم که بعد از ۴۰ سال ساختمان‌ها فرسوده می‌شوند و باید بازسازی شوند که این موضوع هزینه زیادی برای کشور دارد و باید نسبت به ساخت و سازها توجه کنیم، تا عمر ساختمان‌ها بیشتر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جناب استاد قرائتی احترامشان واجب است. ولی آیا ایشان اجازه می دهد غیر متخصص در امور دین دخالت کند؟ پس در مورد چمن هم ایشان حداکثر پیشنهاد بدهند ولی تصمیم نهایی با متخصصین است.
آخر اگر تره بکارند با یکبار راه رفتن مردم همه چیز از بین می رود!