جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اولاند نباید از جاسوسی آمریکا متعجب شود

پنجشنبه ۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب: 429916
افسر سابق سیا تاکید کرد که فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نباید از گزارش‌های مربوط به جاسوسی مستمر آژانس امنیت ملی آمریکا از مقام‌های فرانسوی متعجب شود.
به گزارش پارس به نقل از تسنیم، لاری جانسون افسر سابق سیا در مصاحبه با اسپاتنیک تصریح کرد که اگر فرانسوا اولاند تنها برای یک لحظه تصور کرده است که از چنین جاسوسی و استراق سمعی مصون بوده پس این مساله نشانگر اوج ساده لوحی وی است. اگر آژانس امنیت ملی آمریکا از فرانسه و سایر کشورها جاسوسی نکرده باشد این مساله موجب ناراحتی من می شود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه به اولاند اطمینان داده است که آمریکا مکالمات تلفنی و ارتباطات اولاند را شنود نمی کرده است.

جانسون گفت: اگر فرانسوی‌ها و روس‌ها و آلمانی‌ها نیز برای جاسوسی از آمریکا تلاش نکنند، شهروندانی که در این کشورها مالیات می دهند باید درخواست بازگرداندن پول خود را داشته باشند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز تاکید کرده است که آمریکا هیچ برنامه جاسوسی را از رهبران خارجی یا شهروندان عادی انجام نمی دهد مگر اینکه هدف امنیتی ملی معتبر و خاصی وجود داشته باشد.

اولاند روز گذشته نشست فوق العاده ای را با شورای دفاعی فرانسه برگزار کرد تا در خصوص افشاگری های وبسایت ویکی لیکس مذاکره کنند. کاخ الیزه با انتشار بیانیه ای، جاسوسی آمریکا از مقام های ارشد فرانسوی را غیر قابل قبول ارزیابی کرده است.

افشاگری های جدید ویکی لیکس حاکی است که آژانس امنیت ملی آمریکا حداقل از سال ۲۰۰۶ تا ماه می ۲۰۱۲ میلادی از ۳ رئیس جمهور فرانسه جاسوسی می کرده است.

اسناد ویکی لیکس شامل خلاصه مذاکرات بین مقام های دولت فرانسه در خصوص بحران مالی جهان، آینده اتحادیه اروپا ، روابط دولت اولاند و دولت مرکل و اختلاف بین دولت‌های فرانسه و آمریکا بر سر جاسوسی آمریکا از فرانسه است.این اسناد همچنین شامل شماره تلفن های مقام های کاخ الیزه و شماره تلفن مستقیم رئیس جمهور فرانسه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *