پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

افشای جاسوسی ۲۰ ساله آمریکا از پوتین

يکشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 433978
روزنامه انگلیسی تایمز در گزارشی نوشت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه طی ۲۰ سال گذشته به شدت تحت نظر آژانس های اطلاعاتی آمریکا بوده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، روزنامه انگلیسی تایمز در گزارش خود نوشته است که آژانس های اطلاعاتی آمریکا از زمانی که ولادیمیر پوتین در دهه ۱۹۹۰ میلادی معاون شهردار سن پطرزبورگ بوده، وی را تحت نظر داشته اند.

به نوشته این روزنامه ریچارد پالمر رئیس دفتر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مسکو در یک کمیته کنگره در سال ۱۹۹۹ گفته است: پوتین بخشی از غارت کشور بود و سال های در این زمینه مشارکت داشت.

با این حال این روزنامه می نویسد در کمال تعجب اطلاعات بسیار کمی درباره میزان دارایی شخصی ولادیمیر پوتین وجود دارد یا اینکه این اطلاعات مخفی نگاه داشته می شوند.

این خبر در حالی اعلام می شود که طی ماه های گذشته اسناد افشا شده وزارت امور خارجه آمریکا و سفارتخانه های این کشور توسط سایت ویکی لیکس نشان می دهد که آنگلا مرکل، گرهارد شرودر و هلموت کهل صدراعظم های آلمان و نیز فرانسوا اولاند، نیکلا سارکوزی و ژاک شیراک روسای جمهورث فرانسه هدف جاسوسی آژانس های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا بوده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *