جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
رهبر جنبش انصارالله:

سعودی ها خواستارآتش بس نیستند

شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 428956
یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن گفت :سعودی ها و گروه های مزدور آن در یمن خواستار برقراری آتش بس در این کشور نیستند.
به گزارش جهان، واحدمرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، قاسم الخطیب افزود : هدف طرف سعودی و مزدوران یمنی آن از نشست ژنو مشروعیت دادن به تجاوز نظامی عربستان به یمن بود.

در ابتدا امر قرار چنین بود که مذاکرات ژنو سیاسی باشد زمانی که گروه های سیاسی به ژنو رسیدند عربستان مداخله و تلاش کرد همه تلاش ها شکست بخورد. عربستان برای دستیابی به قرارداد آتش بس نیز مانع تراشی کرد.

ما حواسمان جمع است و از همان ابتدا نیز هیچ تکیه و اعتمادی به مذاکرات ژنو نداشتیم. قرار بود مذاکرات ژنو سیاسی و میان گروه های یمنی باشد. قرار نبود طرف خارجی در آن دخالت کند.

در ابتدای امر که هواپیمای سازمان ملل به یمن ما خالی بازگشت زیرا صحبت از مذاکره بین دو گروه قانونی و شورشیان بود ولی بعد از آن که قرار شد گفتگوها میان گروه های سیاسی یمنی برگزار شود ما نیز از آن استقبال کردیم.

برخی در صدد هستند پای عربستان را نیز به میز مذاکرات باز کنند تا بتوانند خواسته های خود را بر ما تحمیل کنند و ما این را قبول نداریم. سازمان ملل به روشنی نشان داد که استقلال رای ندارد و آمریکا به جای آن تصمیم می گیرد. در زمانی که عربستان مرتکب قتل و جنایت و آدم کشی در یمن می شود ما شاهد سکوت معنا دارد جامعه بین المللی و سازمان ملل متحد هستیم. اوضاع در یمن وخیم تر شده است ولی هر چه هست به سود ملت مظلوم این کشور خواهد بود و عربستان سعودی تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است. دیگر زمانی که عربستان یمن را مدیریت کند تمام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *