جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شروط انصارالله برای شرکت در مذاکرات صلح ژنو

پنجشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب: 638872
جنبش انصارالله یمن برای شرکت در مذاکرات صلح ژنو که قرار است تحت نظارت سازمان ملل متحد برگزار شود، سه شرط تعیین کرد.
شروط انصارالله برای شرکت در مذاکرات صلح ژنو
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، جنبش انصارالله یمن برای شرکت در مذاکرات صلح ژنو که قرار است تحت نظارت سازمان ملل متحد برگزار شود، سه شرط تعیین کرد.

از اوت سال ۲۰۱۶ که مذاکرات صلح یمن پس از چندین ماه در کویت به شکست انجامید، این اولین بار است که طرف‌های دخیل در مناقشه یمن در نشستی در ژنو تحت نظر سازمان ملل شرکت خواهند کرد.

سال ۲۰۱۶ مذاکرات سیاسی یمن تحت نظارت سازمان ملل متحد در چندین موضوع به ویژه خروج نیرو‌های جنبش انصارالله یمنی از چند شهر راهبردی و تقسیم قدرت با دولت به مشکل برخورد کرد. در آن سال پس از آنکه انقلابیون یمنی پیشنهاد سازمان ملل متحد را مبنی بر خروج از شهر‌های اصلی یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور به عنوان پیش شرطی برای آغاز مذاکرات تشکیل دولت جدید رد کردند، هیئت دولت مستعفی و فراری یمن میز مذاکرات را ترک کرد.

حمید عاصم از اعضای هیئت مذاکره کننده انصارالله یمن اعلام کرد نیرو‌های جنبش انصارالله برای شرکت در مذاکرات ژنو خواستار آن هستند که با یک هواپیمای عمانی به این شهر بروند، زخمی‌های آن‌ها به مسقط پایتخت عمان منتقل شوند و همچنین تضمین‌هایی داده شود که بتوانند پس از پایان یافتن مذاکرات ژنو به صنعا که تحت کنترل آن‌هاست، بازگردند.

این عضو هیئت مذاکره کننده جنبش انصارالله اعلام کرد:" ما آماده رفتن به ژنو هستیم، اما سازمان ملل متحد به تعهدات خود در رابطه با نکاتی که پیشتر در خصوص آن‌ها با مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در یمن توافق کرده‌ایم، عمل نکرده است. "

او افزود:" ما زخمی‌هایی داریم که می‌خواهیم آن‌ها را به عمان منتقل کنیم، همچنین برخی از زخمی‌های ما در عمان هستند که می‌خواهیم آن‌ها را به صنعا بازگردانیم. این موضعی است که بر سر آن با سازمان ملل متحد توافق کرده ایم. افزون بر همه این‌ها ما هنوز هیچ ضمانتی در خصوص این که بتوانیم در پایان مذاکرات ژنو به صنعا بازگردیم، دریافت نکرده ایم. "

حمید عاصم تصریح کرد:" ائتلاف (متجاوز) سعودی به علت مسئله انتقال زخمی‌ها حاضر نیست اجازه پرواز هیئت مذاکره کننده را بدهد. برای شرکت در مذاکرات ما باید به همراه زخمی‌های خود با یک هواپیمای عمانی از اینجا خارج شویم و ضمنا ضمانت‌های لازم را برای بازگشت به صنعا داشته باشیم. اگر آن‌ها موافق باشند، ما حاضریم در مذاکرات شرکت کنیم وگرنه در صنعا می‌مانیم. "

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *