چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
رییس پیشین انرژی اتمی:

غرب نگران پیشرفت ایران است

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 428334
رییس پیشین سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه غرب نگران پیشرفت ایران است، گفت:توسعه جمهوری اسلامی در بخش های مختلف از جمله مباحث دفاعی، صنعت دریایی، علمی و فنی موجب شده تا غرب تلاش کند مانع از این رشد و شکوفایی شود.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، فریدون عباسی روز سه شنبه به مناسبت هفته بزرگداشت بسیج اساتید در جمع استادان بسیجی دانشگاه های استان فارس در دانشگاه شیراز افزود:ایران یک قدرت جهانی است و شواهد بیانگر این است که هیچ اقدامی در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی انجام نمی شود و این مطلبی است که غربی ها و طرف های حاضر در مذاکرات هسته ای می دانند.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی بیان کرد:توسعه و پیشرفت در بخش های مختلف در داخل کشور از جمله مباحث دفاعی، صنعت دریایی، علمی و فنی موجب شده غرب تلاش کند مانع از رشد کشور ایران شود.

عباسی ادامه داد:ایران به پشتوانه انرژی، تمدن کهن ، جمعیت و تجارب دفاعی، یک قدرت مقتدر در منطقه و جهان محسوب می شود و به دلیل عبور موفق از دوران جنگ تحمیلی و پس از آن، در تمام بخش ها از جمله علمی و دانشگاهی و حتی در دوران تحریم ها رشد کرد.

وی افزود:نباید در پیچ تاریخی مساله هسته ای کشور اشتباه کنیم و ضروری است دیپلمات های ما در این مذاکرات برخی از دیدگاه های فلسفی و فقهی را لحاظ کنند زیرا تاثیرگذار است.

وی در ادامه گفت: در ایران یک تحول علمی ایجاد شد که رشد در علوم پایه و مهندسی را به دنبال داشت و امروز ما به عنوان یک کشور مقتدر در مسائل علمی محسوب می شویم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *