جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

عملیات ایذایی و تهدیدات جدید دشمن

پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۶
کد مطلب: 232111
دشمنان انقلاب وقتی دیدند تحریم علیه این كشور كارساز نیست به حذف دانشمندان و متخصصان ما روی آوردند و به تازگی نیز عملیات ایذایی و تهدیداتی در پیش گرفته‌اند كه رعب و وحشت در جامعه علمی كشور ایجاد كنند.
به گزارش جهان، رییس سازمان انرژی اتمی در واكنش به ادعاهای دشمنان مبنی براین كه جمهوری اسلامی ایران با تحریم‌های جدید مجبور به پذیرش خواسته‌های غرب می شود، گفت: بسیاری از فناوری‌های علمی و صنعتی در كشور ازجمله صنعت هسته‌ای با وجود تحریم‌های 30 ساله توسعه یافته و به خودكفایی رسیده‌است و از این رو تحریم‌های جدید هیچ اثری در ادامه این فعالیت‌ها ندارد.
  
'فریدون عباسی' در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: جمهوری اسلامی ایران مدت ها است با تحریمی كه دشمنان اعمال می كنند در بخش‌های گوناگون همچون صنعت هسته‌ای به خودكفایی دست یافته است.

وی به تحریم‌های 30 ساله آمریكا و متحدانش علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطرنشان كرد: ملت ایران در این مدت تحریم‌های مختلف را تحمل كرده است اما توانسته در طی این دوران به پیشرفت‌های خود ادامه دهد.

رییس سازمان انرژی اتمی با یادآوری این كه جمهوری اسلامی ایران طی چند سال اخیر در راه دست‌یابی به حق قانونی خود در استفاده صلح‌آمیز هسته‌ای، شهدایی را نیز داده است، افزود: دشمنان انقلاب وقتی دیدند تحریم علیه این كشور كارساز نیست به حذف دانشمندان و متخصصان ما روی آوردند و به تازگی نیز عملیات ایذایی و تهدیداتی در پیش گرفته‌اند كه رعب و وحشت در جامعه علمی كشور ایجاد كنند.

عباسی تصریح كرد، اگر این تحریم‌ها و به شهادت رساندن متخصصان توانمند می‌خواست اثر كند باید در زمان جنگ تحمیلی اثر می‌كرد به نحوی كه رزمندگان به جبهه نروند.

وی همچنین گفت: در دوران جنگ تحمیلی، استفاده رژیم غاصب صدام از سلاح‌های كشتار جمعی علیه مردم ایران سبب شد جوانان و مردم به دلیل غیرت ایرانی و الهامات و برداشت‌های خود از دین به ویژه نهضت امام حسین(ع)، بیشتر به جبهه بروند و اكنون نیز همان شرایط وجود دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآورشد: با توجه به روند توسعه و پیشرفت كشور، متخصصان ایرانی با وجود تحریم‌های جدید، همچون گذشته با الگو گرفتن از صنایع موفقی همچون صنعت هسته‌ای، بر این تحریم‌ها غلبه كرده و راه موفقیت خود را ادامه خواهند داد.

عباسی همچنین درباره افتتاح مسجد 'شهدای هسته‌ای' در سازمان انرژی اتمی كشور اظهار داشت: با توجه به پیشرفت‌های محقق شده در صنعت هسته‌ای كشور و دستاوردهایی گرانقدری كه طی چندین سال با تلاش جوانان و متخصصان این بخش به دست آمده است، نیاز بود یاد و گرامی‌داشت شهدای بزرگوار این صنعت، با امید به ادامه راه آنها، پاس داشته شود.

وی با بیان این كه از ابتدای انقلاب تاكنون تعداد زیادی از كاركنان و فعالان سازمان انرژی اتمی به شهادت یا به درجه جانبازی رسیده‌اند، افزود: با توجه به این مساله مسجد سازمان به نام 'شهدای هسته‌ای' كشور نامگذاری شد.

رییس سازمان انرژی اتمی یادآورشد: در راه دست‌یابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نزدیك به 20 نفر در نیروگاه بوشهر و در دوران جنگ تحمیلی نیز تعدادی از كاركنان این سازمان به شهادت رسیدند. ضمن آنكه طی دو سال اخیر پنج تن از كاركنان و متخصصان این سازمان از سوی دشمنان به شهادت رسیدند.

عباسی تصریح كرد: دشمنان با شهادت دانشمندان هسته‌ای كشور می‌خواستند در مقابل دستاوردهای صنعت هسته‌ای كشور مانع شوند و ملت ایران را بترسانند، اما به نتیجه نرسیدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *