سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
بذرپاش:

استراتژی هیئت‌رئیسه «نه»به استیضاح است

يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 427896
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اعضای هیئت رئیسه تلاش شان این است که با تشکیل جلساتی مشکلات میان وزرا و نمایندگان را حل و فصل کنند.
به گزارش جهان، مهرداد بذرپاش در رابطه با استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به تغییر آیین نامه استیضاح ها در هیئت رئیسه مطرح می شود و پس از آن به کمیسیون ارجاع داده می شود و وزیر با حضور در کمیسیون به سوالات استیضاح کنندگان پاسخ می دهد اگر استیضاح کنندگان از سوالات وزیر قانع شدند و تعداد امضاها از ۱۰ امضا کمتر نشود هفته بعد از حضور وزیر در کمیسیون استیضاح توسط هیئت رئیسه اعلام وصول و هفته بعد از آن وزیر باید جهت استیضاح در صحن علنی حاضر شود.

وی افزود: اکنون دو استیضاح وزیر در هیئت رئیسه مطرح است که یکی وزیر نیرو است و دیگری وزیر آموزش و پرورش که وزیر نیرو با رئیس جمهور به خراسان شمالی سفر کرده است و این هفته در کمیسیون نمی تواند حضور داشته باشد و حضورش به هفته بعد موکول می شود.

بذرپاش بیان کرد: هیئت رئیسه نمی تواند طرح استیضاح وزرا را معطل نگه دارد.

وی همچنین در رابطه با استیضاح زنگنه نیز گفت: استیضاح زنگنه هنوز در هیئت رئیسه مطرح نشده است و تنها امضاهایی جمع آوری شده است.

بذرپاش در رابطه با تعداد امضاهای استیضاح وزیر نفت بیان داشت: من از تعداد امضاها اطلاعی ندارم اما می دانم افراد بسیاری این طرح را امضا کردند.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: در قرائت و اعلام وصول ها هیئت رئیسه دقت بیشتری داشته باشد و این دقت نیز باید در این زمینه باشد چرا که آئین نامه چند ماه گذشته اصلاح شده و از این پس کمیسیون تخصصی نیز از نحوه استیضاح ها مطلع خواهد شد طبق روال گذشته زمانی که استیضاح ها مطرح می شود کمیسیون های تخصصی از موضوع بی اطلاع بودند و این امر نیز در جهت کمک هیئت رئیسه مجلس به وزرا انجام می پذیرد و کمیسیون هایی که می توانند بهتر در این زمینه کمک کنند کمیسیون های تخصصی هستند.

بذرپاش گفت: مدت هاست که استیضاح وزیر آموزش و پرورش و نیرو در هیئت رئیسه مطرح بوده است و نزدیک به ۸ ماه است که در هیئت رئیسه مطرح شده است و ۴ استیضاح دیگر نیز در هیئت رئیسه مطرح شده اند و تلاش اعضای هیئت رئیسه در سال آخر این است که با تشکیل جلسات متعدد میان وزرا و نمایندگان مشکلات نمایندگان را حل و فصل کنند. وزیر مسکن نزدیک به پنج ماه است که به هیئت رئیسه ارجاع داده شده است وزیر صنعت معدن و تجارت نیز همچون وزیر مسکن چندین ماه است که به هیئت رئیسه ارجاع داده شده است وزیر نیرو طراحانش بسیار اصرار دارند که این استیضاح انجام شود.

وی گفت: استیضاح آخرین مرحله برای حل مشکلات است و اگر به نتیجه نرسیم استیضاح را مطرح می کنیم و هیئت رئیسه استراتژی اش این بوده است که نه به استیضاح را دنبال کند اما در برخی جاها که فشار بسیار بالا می رود و وزیر نمی تواند نمایندگان را قانع کند هیئت رئیسه طبق آئین نامه مجبور به اعلام وصول استیضاح می شود.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *