دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۴

چرا باب استیضاح فانی باز شد؟

شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۶
کد مطلب: 428783
نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: استیضاح وزیر آموزش و پرورش سیاسی و جناحی نیست بلکه بر اساس خواست حقیقی معلمان است تا یک وزیر لایق و کاردان زمام امور را بر عهده بگیرد.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام حبیب برومند در گفت‌و‌گو با فارس اظهار کرد: استیضاح وزیر آموزش و پرورش که چهارشنبه هفته پیش‌رو انجام می‌شود استیضاحی از جنس خاص و مطالبات فرهنگیان است تا دولت بتواند به جای آقای فانی یک وزیر کاردان، شایسته و کاربلد را معرفی کند.

وی افزود: یک وزیر توانمند می‌تواند به مانند وزیر بهداشت و درمان که در چرخه این وزارتخانه تحولی جدی به وجود آورد در نظام تعلیم و تربیت نیز تغییر و تحول اساسی و بنیادین را به وجود آورد، به شرط آنکه وزیر معرفی شده به مجلس با تجربه، کاردان و از دل مجموعه آموزش و پرورش باشد.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کسانی که این استیضاح را سیاسی، جناحی و یا رفتار خصومت‌بار مجلس با دولت می‌دانند، گفت: باید اذعان کنیم که این استیضاح بر اساس مطالبه فراگیر معلمان انجام می‌شود و قطعا با رای بالا استیضاح وزیر آموزش و پرورش رای می‌آورد و در بهترین شرایط باید دولت گزینه خود را هر چه سریع‌تر اعلام کند تا آغاز سال تحصیلی جدید وزیر شایسته و توانمند آموزش و پرورش انتخاب شده و مسئولیت را بر عهده بگیرد.

برومند تصریح کرد: تنها مشکل معلمان مشکل معیشتی آنها نیست بلکه معلمان ما امروز با نوعی بی‌توجهی و اهمال به جایگاه و منزلت اجتماعی‌شان روبه‌رو هستند که ضروری است در احیای این جایگاه تلاش و جدیت فراگیری انجام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علي
آهان يواش يواش دارين بفكرآموزش وپرورش ميفتين اگه يك نفرميخواين كه درظاهر وزيرباشه اون فاني ولي اگه ميخواين كاركنه كسي مثل هاشمي بايدسركارباشه .توهمه كشورهاي دنيا عرفه كه وزيرآموزش وپرورش ازتمامي وزاراي اون كشورسرترباشه ولي توكشورما...
محمد
حالا همین وزیر بهداشت سرپرست وزارت ماهم بشود
Iran, Islamic Republic of
این جمله را بخوانید ....تا دولت بتواند به جای آقای فانی یک وزیر کاردان، شایسته و کاربلد را معرفی کند.
اگر منطق اینه که نصف وزرا باید استیضاح بشن
یک معلم
البته دولت هم مجبور شد...