جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

شورای رقابت از گردونه قیمت حذف می‌شود

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 424546
رئیس شورای رقابت گفت: اگر مجلس مرجع نهایی قیمت گذاری خودرو را شورای اقتصاد بداند این بخش براساس دستور العمل گذشته خود عمل و در نهایت سازمان حمایت قیمت های جدید را به خودروسازان ابلاغ می‌کند.
به گزارش جهان، رضا شیوا در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه شورا درخواست استعلام خود در تعیین مرجع رسیدگی به رویه‌های ضد رقابتی و انحصاری را به رئیس جمهور و ریاست مجلس ارسال کرده است، اظهارداشت: اگر مجلس مرجع نهایی قیمت گذاری خودرو را شورای اقتصاد بداند این بخش براساس دستور العمل گذشته خود عمل و قیمت گذاری خودرو را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در روال گذشته شورای اقتصاد با محاسبه هزینه های تولید و اضافه کردن سود منطقی اطلاعات خود را به وزارت صنعت، معدن وتجارت ارسال می‌کرد، افزود: وزارت صنعت پس از دریافت این اطلاعات آنها را به سازمان حمایت ارسال و این بخش قیمت‌های نهایی را به شرکت‌های خودروساز ابلاغ می‌کرد.

رئیس شورای رقابت اضافه کرد: البته به اعتقاد بنده احتمالاً نمایندگان مجلس شورای رقابت را مرجع نهایی تعیین قیمتگذاری خودرو اعلام خواهد کرد.

شیوا در پاسخ به این پرسش که سال گذشته وزارت صنعت با ارسال نامه‌ای به شورای اقتصاد خواستار غیر انحصاری بودن بازار خودرو شده بود حال با تصویب آن وضعیت بازار خودرو به چه نحوی خواهد شد؟ گفت: شورای رقابت مرجع تشخیص انحصاری یا غیر انحصاری بودن یک کالا است به این ترتیب باید این موضوع نخست در این بخش بررسی و تعیین تکلیف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *