جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳
قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت:

سازمان حمایت از مصرف‌کننده محصول زمان جنگ است!

ساختار سازمان امروز باید تغییر کند
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 467757
قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت با بیان اینکه سازمان حمایت بر اساس شرایطی به وجود آمد که کشور وضعیت جنگی داشت و حضور و نقش دولت در اقتصاد را طلب می‌کرد، گفت: نقشی که این سازمان امروز می‌تواند ایفا کند با نقشی که ۳۰ سال پیش ایفا کرده به کلی متفاوت است.
سازمان حمایت از مصرف‌کننده محصول زمان جنگ است!
به گزارش جهان، مجتبی خسروتاج در گفت و گو با تسنیم، در خصوص موضع وزارت صنعت در خصوص سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: سیاست کلان دولت به این ترتیب است که قیمت گذاری‌ها به سمت کالاهای عمومی و انحصاری برود و اگر قیمت این کالاها رها یا آزاد باشند، باعث تضیع حقوق مصرف کننده می‌شود.
 
وی افزود: برای سال 95 نیز اقلام و خدماتی که قرار است مشمول قیمت گذاری شود بسیار محدود است که با دریافت مصوبه شورای اقتصاد اسامی آنها اعلام می‌شود.
 
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه آیا شما فعالیت سازمان حمایت را  قانونی می دانید یا خیر؟ گفت: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در شرایطی به وجود آمد که کشور وضعیت جنگی داشت و حضور و نقش دولت در اقتصاد را طلب می کرد.
 
وی با بیان اینکه نقش امروز سازمان حمایت با زمان جنگ متفاوت است، افزود: در آن شرایط بسیاری از بنگاه‌های دولتی تولید و عرضه کننده کالا بودند و حضور این سازمان برای نظارت در سطح وسیع لازم بود، اما با افزایش تولید، به سمت خصوصی سازی حرکت و شرایط رقابتی را فراهم کردیم.
 
خسرو تاج خاطر نشان کرد: نقشی که سازمان حمایت امروز می‌تواند ایفا کند با نقشی که  30 سال پیش ایفا کرده به کلی متفاوت است.
 
قائم مقام بازرگانی وزیر صنعت ادامه داد: متناسب با این تغییر ماموریت، ساختار این سازمان نیز باید تغییر کند و متناسب امروز باشد.

وی تصریح کرد:‌ بنده معتقدم که علاوه بر سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، در  وزارتخانه‌ها نیز باید چابک سازی صورت گیرد و کوچک شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
اولا این سازمان اونقدری که باید وظیفه اش و درست انجام نداده که انقدر وزیر محترم شهرسازی کوبیدش اگه درست کار کرده بود قیمتها انقدر بالا نبود درثانی حتی اگر برای تخریب بیشترش بخوان بگن محصول جنگ و ...باید بدونیم جنگ الان جنگ اقتصادی عوض کوبیدن این سازمان باید همه کمک کنیم خوب وظیفه اش و انجام بده چون مردم قدرت خریدشون و به لطف بعضی دولتمردان از دست دادن واسه همینم هست که کشور در رکود مردم قدرت خرید ندارن بعضیا بفهمن خواهشا
دوستان اصولگرایان غیر اصولگرایان موافقان مخالفان منتقدان باور کنید باور کنید اقتصاد آزاد یا همون سرمایه داری ...
اگرچابک سازی بود الان باید وزارت صنعت معدن وتجارت سبکتر بود.در این وزارت خانه معاونت اصناف داریم که به جز واسطه میان اتاق اصناف ونامه نگاری وآمار گیری تکراری متاسفانه خاصیتی ندارد.در بخش فرش مرکز ملی فرش داریم که تناسبی از نظرفن وموضوع با وزارت صنعت معدن وتجارت ندارد.