شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۲
۱

درخواست جالب امارات از آمریکا

يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 421855
یک پژوهشگاه آمریکایی اعلام کرد امارات عربی متحده از آمریکا درخواست کرده ضمانتی امنیتی برای مقابله با آنچه تهدیدات احتمالی از جانب ایران، حماس، انصارالله و حزب الله نامیده است، اتخاذ کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، پژوهشگاه دریایی آمریکا وابسته به ارتش آمریکا در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد امارات عربی متحده از واشنگتن درخواست کرده جنگنده‌های بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهد تا آمادگی بیشتری برای مقابله با تهدیدات احتمالی از جانب ایران ، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در غزه، انصارالله در یمن و حزب‌الله در لبنان داشته باشد.

بر اساس این گزارش، این پژوهشگاه نظامی تاکید کرد که «یوسف العتیبی» سفیر امارات در آمریکا گفته است: سیاست آمریکا به ویژه در موارد مربوط به فروش اسلحه به دولت‌های دیگر باید تغییر کند به نحوی که با تغییرات سریع در دیگر دولت‌های جهان و تهدیدات آنها مطایق باشد.

العتیبی پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که در نشست با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در «کمپ دیوید» (هفته جاری) باید به یک « ضمانت امنیتی از واشنگتن» دست یافت.

وی گفت: ما با توجه به رفتار ایران در منطقه خواهان یک ضمانت امنیتی هستیم و امروز به یک نوشته مکتوب در این مورد نیاز است. العتیبی در سخنانی دیگری در آمریکا نیز گفت که کمپ‌دیوید تنها برنامه هسته‌ای ایران را مورد بررسی قرار نخواهد داد بلکه آنچه وی آن را «مداخلات ایرانی» نامید، نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد که این نشست اولین گام برای بالا بردن سطح روابط با خلیج فارس و آمریکاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
امارات هیچ موقع جرات درگیر شدن با ایران رو نداره.حتی اگر بهترین و به روزترین تجهیزات نظامی دنیا رو داشته باشه.دلیلش هم اینه که اونا برای شهر دبی خرج بسیار زیادی انجام دادند تا دبی تبدیل به یکی از مراکز تجاری دنیا شود.حال اگر خدای ناکرده جنگی پیش بیاد.سرنوشت دبی و اقتصاد امارات چه خواهد شد؟؟؟