پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰
طی ماه مارس

واردات نفت کره جنوبی از ایران ۲ برابر شد

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 417409
میزان واردات نفت خام کره جنوبی از ایران طی ماه مارس ۲۰۱۵ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر افزایش داشته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رویترز گزارش داد: در حالی که واردات نفت خام کره جنوبی از جمهوری اسلامی ایران در ماه مارس امسال با رشد دو برابری روبرو شده ولی واردات نفت این کشور از ایران در سه ماه نخست ۲۰۱۵ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش نشان می دهد که علت اصلی آن تلاش مقام های سئول برای رعایت تحریم های بین المللی بوده است.

آمارهای اولیه گمرکی نشان می دهد که واردات نفت کره جنوبی از ایران طی ماه گذشته به بیش از ۵۷۰۳۳۸ تن معادل ۱۳۴۸۵۷ بشکه در روز رسیده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به کمتر از ۲۷۴۸۰۸ تن رسیده بود.

چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا در سه ماه نخست امسال نیز ۱.۴ میلیون تن نفت خام معادل ۱۱۴۱۱۵ بشکه در روز از ایران خریداری کرده است. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۴ میلادی به بیش از ۱۳۶۲۸۱ بشکه در روز رسیده بود.

کره جنوبی سال گذشته به طور میانگین ۱۲۵ هزار بشکه نفت در روز از ایران وارد کرده است. آمارهای رویترز نیز نشان می دهد که صادرات نفت ایران به کره جنوبی سال گذشته به ۶.۲ میلیون تن رسیده که معادل ۱۲۴۴۹۷ بشکه در روز بوده و این رقم نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی با افت ۷.۱ درصدی روبرو شده است.

ایران و قدرت های جهانی ۲ آوریل به چارچوب توافق اولیه ای دست یافتند که بر اساس آن برنامه هسته ای ایران محدود خواهد شد و در ازای آن تحریم های بین المللی علیه تهران لغو می شود.

دو طرف اکنون تا ۳۰ ژوئن فرصت دارند تا بر سر جزییات مربوط به توافق جامع هسته ای به توافق نهایی دست یابند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *