جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱
با کاهش ۴۰ هزار بشکه‌ای در ماه جولای؛

صادرات نفت ایران ۱.۱۴میلیون بشکه شد

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 374156
رویترز به نقل از منابع غیر رسمی اعلام کرد صادرات نفت ایران در ماه جولای با کاهش ۴۰ هزار بشکه ای نسبت به ماه قبل از آن به ۱.۱۴ میلیون بشکه در روز رسید.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از رویترز خبر داد: به گفته منابعی که نقل و انتقالات تانکری را رصد می کنند، صادرات نفت ایران در ماه جولای برای دومین ماه متوالی کاهش یافت، اما همچنان در بالای میزان تعیین شده از سوی کشورهای غربی بر اساس توافق موقت ژنو باقی ماند.

ایران و ۶ قدرت جهانی توافق کرده اند تا مذاکرات هسته ای را از ۲۰ جولای به مدت ۴ ماه دیگر تمدید کنند، تا بتوانند به یک توافق جامع دست یابند. طرف های غربی مدعی اند بر اساس توافق موقت، صادرات نفت ایران باید در حدود یک میلیون بشکه در روز باقی بماند.

افزایش صادرات نفت ایران به بیش از این میزان، موجب مطرح شدن انتقادات جدی از دولت اوباما شده است، زیرا مقامات آمریکایی می گویند، دلیل افزایش صادرات نفت ایران، افزایش صدور میعانات، نوعی نفت سبک است که بر اساس تحریم ها صادرات آن مجاز تلقی می شود.

یک منبع آگاه که حرکت تانکرها را رصد می کند گفت، صادرات نفت خام ایران در ماه جولای به ۱.۱۴ میلیون بشکه در روز رسید که اندکی کمتر از ۱.۱۸ میلیون بشکه در روز ماه ژوئن بود.

این منبع آگاه افزود: «ژاپن نفت کمتری خریداری کرد. در عین حال، چین و هند در ماه جولای نفت بیشتری خریدند تا میزان خرید کمتر نفت خود در ماه قبل را جبران کنند.»

وی اضافه کرد، صادرات نفت ماه جولای ایران همچنین شامل محموله ای بود که ظاهرا به مقصد خط لوله سومد مصر ارسال شد.

یک منبع دیگر گفت، صادرات نفت ایران در ماه جولای نسبت به ماه گذشته ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داشته است.

وی افزود: «ما شاهد کاهش صادرات نفت ایران نسبت به ماه ژوئن بوده ایم.»

بزرگترین مشتریان نفت ایران شامل چین و هند، در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، نفت بیشتری از این کشور خریداری کردند و این افزایش خرید ممکن است ادامه داشته باشد.

مقامات ایرانی تصریح کرده اند که به دنبال افزایش صادرات نفت هستند. اما با این حال، ادامه محدودیت ها در زمینه حمل و نقل و بیمه بدین معناست که تهران برای رسیدن به حجم صادرات ۲ میلیون بشکه قبل از تحریم ها، هنوز راه درازی در پیش دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
140هزار بشکه! خوب شد زنده ماندیم و فرق بین ژنرال و گروهبان را فهمیدیم