جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

افزایش ۸ درصدی سفرهای نوروزی

جمعه ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 413709
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: بر اساس آمار تردد شمارهای جاده ای، از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون تعداد سفرها در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۸ درصد افزایش یافته است.
به گزارش جهان، داوود کشاورزیان در بازدید از جاده ها در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: اولویت نخست در راهداری ارتقاء ایمنی راههاست و راهداری موظف است چاره اندیشی های لازم را برای ایمنی راه و تردد به کار گیرد.

وی گفت: ۱۱ هزار نیروی انسانی ، ۶۵۰ راهدارخانه ثابت سیار و بیش از ۱۰ هزار ماشین آلات راهداری در جاده ها مستقر هستند تا سفر امنی را برای مسافران تأمین کنند.

کشاورزیان افزود: بیش از ۳۴ هزار کیلومتر از راههای کشور شریانی و عمدتاً پر ترافیک است که در این راهها بالغ بر ۶۵۰ دوربین نظارت تصویری ، ترافیک این جاده ها را رصد می کند.

وی گفت: بیش از ۴۰۰ دوربین ثبت تخلفات سرعت هم در جاده ها نصب شده است که سرعت خودروها را کنترل می کند.

کشاورزیان از هموطنان و مسافران خواست قوانین رانندگی را رعایت کنند و از رفتارهای پرخطر و سرعت و سبقت غیر مجاز و هرگونه رفتاری که ایمنی تردد را به خطر می اندازد خودداری کنند.

وی گفت: در سال ۹۳ اعتبارات فصل داخلی راهداری صد در صد افزایش یافت و این روند نیز در سال ۹۴ براساس بودجه پیش بینی شده بیش از ۵۰ درصد رشد خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *