سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

اعلام ساعت «مرگ» در سفرهای نوروزی

يکشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب: 413932
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه در روزهای اخیر لغزندگی و سرخوردن خودروها، مهمترین علت تصادفات جاده‌ای بوده، ساعت مرگ در جاده‌های کشور را اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سردار اسکندر مومنی در جریان بازدید از پاسگاه پلیس راه چالوس- تنکابن اظهار داشت: با توجه به بارش باران و برف در غرب، شمالغرب و شمال کشور، جاده‌های این استان‌ها لغزنده است. لذا از رانندگان می‌خواهیم با توجه به وضعیت جوی و لغزنده بودن جاده‌ها با سرعت مطمئنه تردد کنند تا بتوانند خودرو را کنترل کنند.

وی ادامه داد: در ٢٤ساعت گذشته تصادفات، به میزان اندکی کاهش یافت اما بیشترین علت تصادفات در این روز لغزندگی و سر خوردن خودروها بوده است.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا بیشترین تصادفات نوروزی بین ساعات ١٦ تا ٢٠ رخ می‌دهد که مهمترین علت آن خستگی و خواب آلودگی است.

مومنی با اعلام پرتصادف ترین استان‌های کشور گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا کنون استان‌های کرمان، فارس، خراسان رضوی، اصفهان و خوزستان رکوردار بیشترین تصادف و تلفات رانندگی هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: بیشترین تردد در سفرهای نوروزی در جاده‌های خراسان رضوی، استان‌های منتهی به شمال کشور ، قم و خوزستان ثبت شده است.

وی با اشاره به این که درحال حاضر حجم ترافیک جاده‌ها رو به افزایش است افزود: پیش بینی می کنیم تا دو روز آینده و با رسیدن مسافران موج اول مسافران به مقصدهایشان ترافیک جاده‌ای روان شود.

مومنی با اشاره به اینکه مسیر، بخشی از سفر است، تاکید کرد: رعایت فاصله طولی توسط رانندگان، تردد با سرعت مطمئنه و پرهیز از سبقت غیرمجاز می‌تواند از بروز تصادفات جلوگیری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *