جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

وضعیت مشارکت در انتخابات شورایاری‌ها

جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 412466
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها، اظهار داشت: سکونت در محل برای رأی‌گیری الزامی نیست.
به گزارش جهان،محمد سالاری در گفتگو با مهر در خصوص میزان مشارکت مردم در انتخابات شورایاری‌ها گفت: مشارکت در مناطق مختلف متفاوت است و در شعب اخذ رأی که سر زده‌ایم سطح مشارکت بالا بود، اما اطلاع‌رسانی در خصوص انتخابات کم بود و در روزهای پایانی نیز مردم بیشتر مشغول خرید پایان سال و پاکسازی منازلشان هستند، اما مناطق شرقی و جنوبی از سطح مشارکت خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: محدودیتی در شرکت افراد یک محله در انتخابات سایر محلات وجود ندارد، زیرا کدپستی معیار رأی دادن در محلات نیست.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها تاکید کرد: بیشتر تخلفات تبلیغات محیطی در اطراف محل اخذ رای بوده که شهرداران مناطق در خصوص پاکسازی آن غفلت کردند.

سالاری ادامه داد: باید ساز و کاری تعریف شود که اهالی هر محل به معتمدین همان محل رأی دهند. این یکی از اشکالات جدی انتخابات شورایاری‌ها بود که امیدواریم حل شود.

وی تصریح کرد: با مدیریت هوشمند، یکپارچه و صدور کارت‌های الکترونیکی شهروندی می توان این مشکلات را برطرف کرد.

همچنین مرتضی طلایی در خصوص احتمال تخلف در انتخابات شورایاری‌ها توضیح داد: اگر کاندیدایی تخلفی در این زمینه دید که به صورت اتوبوسی رأی داده شده، مستندسازی کرده و به ستاد اجرایی اعلام شود زیرا امکان پیگیری تخلفات وجود دارد. فردا نتایج انتخابات شورایاری ها اعلام می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *