پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
رئیس شورای عالی استان ‌های کشور:

جایگاه شوراها به درستی تبیین نشده است

پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب: 412359
رئیس شورای عالی استان های كشور گفت: جایگاه شوراها به درستی در کشور تبیین نشده و لذا فرهنگ شورایی نیازمند تلاش جمعی تمام اعضای شوراهای روستا، بخش، شهر و استان های كشور است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، غلامرضا بصیری پور عصر پنجشنبه در پانزدهمین جلسه شورای استان خراسان رضوی در هتل طرقبه مشهد اظهار كرد: متاسفانه شوراها نتوانستند جایگاه خود را به درستی تبیین كنند لذا فرهنگ شورایی باید تقویت شود كه نیازمند تلاش جمعی تمام اعضای شوراهای روستا، بخش، شهر و استان های كشور است.

وی افزود: شورای عالی استان های كشور سال ۹۴ را متمركز بر بحث احیای شورای شهرستان ها، محلات و آموزش شورا ها اعلام می كند كه در واقع به عنوان نیازمند وقت و همت تمامی متولیان این حوزه است.

رئیس شورای عالی استان ‌های کشور اذعان كرد: در حال حاضر شوراهای استان یزد، گلستان و خوزستان از بهترین عملکرد در میان استان‌ ها برخوردار هستند و شرط موفقیت شوراهای استان در كشور وجود همدلی میان اعضای شورای شهر و روستا در شهرستان و استان است.

وی بیان كرد: اعضای شوراها باید سه موضوع بیانات رهبری، قانون اساسی و وظایف و اختیارات قانونی خود را در دستور كار و كانون توجه خود قرار دهند.

بصیری پور عنوان كرد: در همین راستا سه اصل یکصد، ۱۰۱، و همچنین ۱۰۲ قانون اساسی نقطه قوت برای پیشبرد سریع برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی شوراها در كشور است.

وی گفت: شورای استان حق دارد طرح ‌های حوزه اختیارات خود را در مجلس طرح کند و لایحه‌ی تنظیم آن را به دولت بدهد كه این نشان دهنده از ظرفیت بالای شورای استان‌ ها است.

رئیس شورای عالی استان ‌های کشور خاطرنشان کرد: شوراهای شهر، شهرستان و استان نباید به مسائل سیاسی و مناقشات آن ورود پیدا كنند البته این مغایر با دفاع از نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل و آگاهی های سیاسی اعضای شوراها نیست.

وی تعداد اعضای شورایی كشور را ۱۱۷ هزار نفر اعلام كرد و افزود: تعداد اعضای شوراهای روستایی ۳۹تا ۴۰هزار عضو و اعضای شوراهای شهر یك هزار و ۱۶۱ عضو است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *