چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱

پای زبان فارسی به روسیه باز شد

سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 407933
رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه علمی دانشگاهی مسئولان مازنی و روسی، گفت: بر این اساس قرار است زبان فارسی در دانشگاه‌های روسیه تدریس شود.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران، حجت الاسلام فخرالدین اصغری آق‌مشهدی اظهار داشت: در دیدار قبلی مسئولان دانشگاهی در آستارخانه روسیه بازدیدی را از دانشگاه مازندران در برنامه کاری خود قرار دادند.

وی افزود: پیرو این سفر اجلاس روسای اتحادیه دانشگاه‌های حوزه دریایی خزر نیز برگزار شد که دو دانشکده فنی دانشگاه مازندران در این اجلاسیه حضور داشتند.

رئیس دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه نیز برای توسعه آموزش تفاهمنامه‌ای منعقد شد.

وی با اعلام اینکه برنامه‌ریزی برای توسعه آموزش زبان روسی و فارسی در این تفاهم‌نامه در برنامه کاری قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه مورد استقبال روسای دانشگاه‌های دو استان قرار گرفت.

آق‌مشهدی درباره جزئیات تفاهم‌نامه گفت: دانشجویان علاقه مند به زبان روسی ایران با هزینه تحصیل رایگان در دانشگاه آستاراخان تحت تعلیم قرار می‌گیرند و از طرفی دانشجویانی که علاقه‌مند به آموزش زبان فارسی هستند در دانشگاه‌های مازندران نیز با شرایط مناسب تحصیلی تحت آموزش قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم در این سفر زمینه رایگان تحصیل دانشجویان دو استان را فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه مازندران بیان داشت: برنامه‌ریزی برای تهیه خوابگاه دانشجویی نیز در دستور کار قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *