دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

توصیه فارسی دختر روسی به مردمش

سه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 439328
اسمیت، دانشجوی آمریکایی رشته تاریخ ایران گفت: من پنج سال است که در زمینه تاریخ ایران و زبان فارسی تحصیل می‌کنم و هدفم تدریس تاریخ ایران در آمریکا است.
به گزارش جهان، ماریانا الیزابت اسمیت محصل رشته تاریخ ایران و آسیای میانه دانشگاه میشیگان آمریکا در حاشیه برپایی مراسم اختتامیه زبان‌آموزان فارسی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: من سه ماه پیش با یک گروه توریستی به ایران آمدم و از شهرهای مختلف ایران از جمله کرمانشاه، شیراز، اصفهان، یزد و تهران دیدن کردم و این سفر بسیار برایم ارزشمند و به یاد ماندنی بود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵ سال است که زبان فارسی می‌آموزد و رشته تحصیلی‌اش تاریخ ایران است، گفت: در زمینه زبان فارسی ما پژوهش‌های زیادی داریم بنابراین برایمان خیلی مهم است که زبان فارسی را بیاموزیم و اکنون نیز در این دوره‌های زبان فارسی شرکت کرده‌ام.

اسمیت با بیان اینکه ۲۹ سال سن دارد و هدفش این است که تا دوره پروفسوری و تدریس زبان فارسی پیش برود، گفت: بنابراین هدفم صرف دریافت مدرک و تمام شدن درسم نیست بلکه می‌خواهم تاریخ ایران را در کشورم تدریس کنم.

این زبان آموز آمریکایی همچنین درباره ایران و مردم ایران گفت:‌مردم ایران بسیار مهمان نواز و مهربان هستند، من هم خیلی خوشحالم که این فرصت پیش آمده تا در این مدت کوتاه از بخش‌های مختلف ایران دیدن کنم و امیدوارم در آینده نیز بتوانم به ایران بیایم.

* توصیه‌ام به مردم روس آموزش زبان فارسی است

همچنین مدینه سوخیوا مسئول اتاق ایران شناسی روسیه (اوستیای شمالی) عنوان کرد: تدریس زبان فارسی را به تازگی در اوستیا شروع کردم به این دلیل که چند ماهی است اتاق ایرانی به دانشگاه ما اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون این کلاس‌ها حدود بیست دانشجو دارد، افزود: خوشبختانه علاقه مند به زبان فارسی در روسیه زیاد است و مردم اوستیا نیز مشترکات فرهنگی زیادی با اجداد فارسی زبان در ایران دارند بنابراین علاقه‌مندان به زبان فارسی اینجا زیاد هستند.

سوخیوا ایرانیان را سمبل معرفت، معنویت و محبت دانست و گفت:‌هرچیز خوبی که بتوانم توصیف کنم وصف ایران و مردم ایران است. خدا را بسیار شکر می‌کنم که به ایران آمدم و دوباره در تهران حضور دارم.

مسئول اتاق ایران در اوستیا با بیان اینکه پیشتر چند مرتبه برای حضور در دوره‌های زبان فارسی در ایران شرکت کرده، افزود: دوره لیسانس خود را نیز زبان فارسی از دانشگاه اوستیا اخذ کردم و بعد منتقل شدم برای شرکت در دوره‌های دانش افزایی یک ماهه و چهار ماهه به ایران و اکنون نیز باز در این دوره شرکت کرده‌ام.

سوخیوا توصیه‌ای که به مردم کشورش دارد، آموختن زبان فارسی به عنوان یکی از قشنگ‌ترین زبان‌های دنیاست.

وی در پاسخ به این سؤال که به چه شعرایی از ایران زمین علاقه‌مند است، گفت:‌من همه شاعران ایرانی را دوست دارم ولی حافظ و سعدی را بیشتر می خوانم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *