شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲۴
۱۵

زمان حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل حاج قاسم کجا بود؟

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 405944
«حمله به نظامیان اسرائیل در مرزهای لبنان، نشانه گسترش شبکه سلولی حزب‌الله لبنان است که آیت‌الله خامنه‌ای خواسته بود.»
زمان حمله موشکی حزب‌الله به اسرائیل حاج قاسم کجا بود؟
به گزارش جهان، روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل در تحلیلی که به عملیات حزب‌الله در مزارع شبعا (به تلافی حمله اسرائیل به قنیطره) اختصاص داشت، این ماجرا را نمونه‌ای از جنگ پنهان ایران توصیف کرد و نوشت اکنون شبکه‌ای پیچیده برای جنگ ایجاد شده است.

این روزنامه می‌نویسد: یعلون وزیر دفاع اسرائیل کاملاً از حضور یک فرمانده ایرانی در کنار کاروان حزب‌الله در قنیطره سوریه آگاه بود. هلی‌کوپتر اسرائیلی این کاروان را هدف گرفت و فرمانده ایرانی و پسر مغنیه از جمله کشته شدند.

به نوشته تایمز اسرائیل ژنرال قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای تسهیل عملیات انتقامجویانه سریع، دو نفر از فرماندهان خود را به لبنان اعزام کرد. حمله تلافی‌جویانه حزب‌الله، روز ۲۸ ژانویه ۲۰۱۵ (۸ بهمن ۱۳۹۳) صورت گرفت، زمانی که حزب‌الله پنج موشک هدایت شونده ضد تانک به یک واحد گشت‌زنی نظامی اسرائیل شلیک کرد. هدف این حمله، یعنی سربازان اسرائیلی، و نیز مکان حمله در امتداد جناح غربی مرز مورد اختلاف دو طرف، به دقت انتخاب شده بودند.

تایمز می‌افزاید: قاسم سلیمانی تقریباً در همان زمان بر سر مزار جهاد مغنیه زانو زده بود و قرآن می‌خواند. او به جهاد و پدرش عماد مغنیه، که در فوریه سال ۲۰۰۸ میلادی (بهمن ماه ۱۳۸۶) کشته شد، بسیار نزدیک بود. این حرکت، در میان تنش‌های منطقه‌ای جاری، همچنین این موضوع را برجسته می‌سازد که چگونه گرایش‌های مذهبی و قومی به جای گرایش‌های ناسیونالیستی، پیوندهای منطقه‌ای را شکل می‌دهند. نویسنده مقاله تایمز اسرائیل، گروه حزب‌الله لبنان را یک عامل نفوذ ایران در آن منطقه دانسته و می‌افزاید: آیت‌الله علی خامنه‌ای در سال ۱۹۹۰ گفته بود که نیروی قدس مأموریت دارد سلول‌های حزب‌الله را در سراسر جهان ایجاد کند.

نویسنده مقاله خاطرنشان کرد: در حالی که نفوذ ایران در منطقه افزایش می‌یابد، نگرانی اصلی از تجدید مناسبات بین حزب‌الله و سازمان‌های فلسطینی است. تلاش اخیر ایران برای ترغیب حماس به پشتیبانی از حزب‌الله، علیرغم درگیری بین شیعیان و سنی‌ها، اسرائیلی‌ها را بیش از همیشه به خطر می‌اندازد.

این روزنامه حزب‌الله را بازوی انقلاب ایران در منطقه شامات دانسته که در عین حال هویت لبنانی خود را حفظ کرده است.
منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
دورد وسلام وصلوات خداوند بر تو ای مالک اشتر امام سید علی خامنه ای حفظه الله .
.
به قول حاج میثم مطیعی حقیر هم:
"در میدان می مانم تا نفس آخرم
راهی راه حسین همقدم رهبرم ..."
ویداخانم
سلام خدا بر حاج قاسم سلیمانی و برادرانی که در رکاب او برای خدا جهادمیکنند
یا علی
Iran, Islamic Republic of
سردار من..
با احترام به سردار رشید اسلام...
بصیر
سردار هم جهادت با کفار زمان وهم قرآن خواندنت قبول حق باشد.التماس دعا
بختیاری
من بالهجه زیبای لری به حاج قاسم میگویم
حاجی به خدا کرنترسی.پیا نترس انشالله به حق شاه مال بابادی درسلامت باشی.
گرای این بنده خدا رابه دشمنان اسلام ندهید.
هموطن
United States
ما ایرانی ها به دلیل غیرت دینی و مذهبی که داریم و در تاریخ نیز به اثبات رسیده است همگی هر کدام که بخواهیم یک حاج قاسم سلیمانی هستیم و این را جبهه استکبار به خوبی می داند. پس باید قدر خودمان را بدانیم و برای اعتلای ایران عزیز تلاش کنیم....
ایرانی
Germany
درود بر تو ای هموطن...
عزت ایران با مقاومت مردان غیوری مانند حاج قاسم حفظ خواهد شد نه با مذاکرات ذلت بار. برادر سلیمانی ماهمه در رکاب شما وتحت امر ولایت امام خامنه ای آماده جهاد با کفاریم
درود بر حاج قاسم
مرگ بر اسرائیل
بوشهری
Iran, Islamic Republic of
شهادت جهاد تلنگری برایمان بود ...
که به شور شهادت بیندیشیم...
بنیامین
من یک اسرائیلی هستم برادرم پدرم و مادرم در اسرائیل زندگی می کنند ولی من مخالف اسرائیل هستم